רונן לוברסקי הי”ד: לוחם ‘דובדבן’ שנפגע בראשו נפטר בשבת מפצעיו

סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד, שנפצע ביום חמישי בבוקר באורח אנוש במהלך פעילות מעצר של מחבלים במחנה פליטים סמוך לרמאללה - לאחר שמחבל זרק עליו פלטת שיש כבדה מגובה שלוש קומות, נפטר מפצעיו בבית החולים, לאחר יומיים שנאבק על חייו • נתניהו: "זרועות הביטחון יגיעו למחבל"
חיים טוויל
י"ב סיון התשע"ח / 26.05.2018 20:42

בית החולים ‘הדסה’ בירושלים נפטר בשבת בבוקר מפצעיו חייל צה”ל, סמל רונן לוברסקי הי”ד, לוחם ביחידת הקומנדו ‘דובדבן’, בן 20, מרחובות.

הלוחם נפצע באורח אנוש ביום חמישי בבוקר בעת פעילות מבצעית כנגד חוליית מחבלים שהייתה מעורבת בביצוע פיגועי ירי באיו״ש.

הלוחם הועבר מיד לטיפול רפואי בבית חולים, שם נפטר היום מפצעיו.

הוא הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

לוויתו תערך הלילה בשעה 02:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

מתחקיר ראשוני עלה, כי האירוע התרחש במהלך מבצע מעצרים שביצעה היחידה במחנה הפליטים אל עמרי, הממוקם סמוך לרמאללה.

חיילי צה"ל, רצח הרב רזיאל שבח

אילוסטרציה. חיילים בפעילות מבצעית. צילום: דובר צה”ל

במהלך הפעילות נכנס כוח מדובדבן לאזור המעצר, בעוד הלוחם נשאר ברחוב הסמוך כדי לאבטח את הכוחות שנכנסו פנימה. לפתע הושלכה פלטת שיש מגובה שלוש קומות שפגעה ישירות בראשו של הלוחם ומחצה את הקסדה שחבש.

המחבל שהרג את החייל נמלט מהמקום ולא זוהה.

המחבל שזרק את הפלטה טרם נתפס ומתנהל אחריו מצוד גם היום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד: “אני מביע צער עמוק על מותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: “בשבת איבדנו את לוחם דובדבן סמל רונן לוברסקי שנפצע אנושות במבצע למעצר מבוקשים. דובדבן, מיחידות העילית שלנו, עורכת מדי לילה מעצרים רבים במלחמה בלתי פוסקת, שאין בה תהילה ופרסום. אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל עם ישראל למשפחה ועוקב מקרוב אחר המאמצים לעצור את המחבל. אנו נביא צדק לרונן.”

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: “בעצב גדול קיבלנו את הבשורה על מותו של לוחם דובדבן, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל. אמש עוד הספקתי לשוחח עם הוריו ואחיו, לשמוע על מצבו ולשלוח תפילות להחלמתו, והיום אנו שולחים בכאב גדול חיבוק של נחמה ושותפות מול האסון הנורא.

“אני מבקש לחזק בשעה קשה זו גם את לוחמי ומפקדי היחידה המופלאים, טובי בחורינו היוצאים לילה-לילה אל הפעילות המבצעית המאפשרת את שגרת חיינו בביטחון. אנו כואבים את כאב המשפחה והיחידה ומאמצים אותם אל ליבנו. יהיה זכרו של רונן ברוך.”

ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג: “כואב מאד את מותו בטרם עת של לוחם יחידת דובדבן, רונן לוברסקי, שנאבק על חייו בימים האחרונים. תנחומיי הכנים למשפחתו ולחבריו, בתפילה כי לא יידעו עוד צער ושכול”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות