בצו בית משפט: בית המכירות הסיר את הפריטים מהרבי באמצע המכירה

יוני גרין
|
י"א סיון התשע"ח / 25.05.2018 00:42
בית המכירות ‘מורשת’ הציב למכירה פומבית פריטים שניתנו מהרבי מליובאוויטש זצ”ל אלא שמשפחת גולדברג מצרפת טענה: הם שייכים לדודה שלנו • הערב, אחרי שבית משפט הוציא צו מניעה זמני, בית המכירות הוציא את כל הפריטים בעיצומה של המכירה

דרמה במכירה פומבית: היום (חמישי) הועמדו למכירה פומבית בבית המכירות ‘מורשת’ כ-80 שטרות שהתקבלו מהרבי מליובאוויטש זצ”ל, רשימות של ‘יחידות’ שנערכה עמו, מכתבים ומטבעות שהרבי נתן לאביו ודודתו של הרב ישראל גולדברג, כיום משלחי חב”ד בפאריז שבצרפת.

לטענת משפחת גולדברג, הפריטים שייכים לדודה, אשה ניצולת שואה המתגוררת בצרפת, אותם קיבלה במשך השנים מהרבי זצ”ל.

במכתב ששיגר הרב גולדברג לחסידי חב”ד הוא כתב: “לפני כמה חודשים פרצו וגנבו בדירתה של דודתי בצפת את כל התכולה, כולל דברים יקרי ערך.

“היום עומדים למכירה פומבית באתר מורשת כ-80 שטרות, רשימות של יחידות, מכתבים ומטבעות וכו’ שהרבי נתן לאבי ודודתי. מכיון שהדודה ניצולת שואה כבת 90 המרותקת למיטתה בחו”ל, היה מאוד קשה לנהל את הפרוצדורה והביורוקרטיה להרשות לעו”ד בארץ להיערך כמו שצריך לעשות צו מניעה בזמן.

“אחרי נסיון כושל להבנה עם בעלי הבית מכירות, לא נותר לנו אלא לפרסם את פס”ד הרבנים שעל פי דין תורה: אסור לסחור או לקנות פריטים אלו”.

רב קהילת חב”ד בלוד, הגאון רבי ברוך בועז יורקוביץ, יחד עם רב קהילת חב”ד צפת הגאון רבי מרדכי ביסטריצקי קבעו במכתב שפרסמו כי אסור למכור ולקנות פריטים אלו.

בית המכירות מצידו הגיב לאתר חב”ד-COL:

“ראשית בכל מכירה כשמאן דהו רואה את שם אבותיו או מישהו ממשפחתו על ספר או מכתב מנסה לטעון גנוב וראוי לציין כי מורשת מתייחסת בכבוד ראש ומבררת כל טענה לגופה.

“ולנאמר בגוף הדברים: לפני כחודש ימים דיבר הטעון לבעלות עם מנהלי מורשת שביקשו הוכחה לטענותיו הנ”ל התעלם מהבקשות של מורשת ואמש בסמוך למכירה ניסה בחטף לעצור את מכירת הפריטים ובעזרת בא כוחו נשלח מכתב עם טענות כאלה ואחרות שאין זה המקום לדון בהם.

“לגבי המכתבים עם פסק הדין של הרב ברוך בועז יורקוביץ והרב מרדכי ביסטריצקי. אנחנו רוצים להאמין כי המכתבים הנ”ל מזוייפים, כי אחרת הפסק דין הנ”ל ניתן בשמיעת צד אחד בלבד! מורשת מכירות פומביות שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את הנוגעים בדבר על כל נזק שיגרם למורשת ולמכירה בעקבות פרסום המכתב.

“מכירת הפריטים תמשך כרגיל ע”פ ההלכה שממנה לא נזוז ימין ושמאל, וכך גם מבחינת החוק. חשוב להדגיש כי במכירה ישנם 440 פריטי יודאיקה חשובים וכל הטענות הנ”ל הם על 10 פריטים בלבד. ראוי לציין כי כל הטענות והתביעות הנ”ל אינם קשורים לקונים ושמות הקונים והמוכרים ישארו חסויים. בהצלחה לכולם.”

אלא שהיום, לאחר מאמצים קדחתניים, כשהפריטים כבר הועמדו למכירה, פנתה משפחת גולדברג לעו”ד מומחה בתחום, וזה מצידו מיהר להגיש בקשה לצו מניעה זמני מבית משפט.

בית המשפט הוציא את הצו, שנשלח ממש בעיצומה של המכירה לבית המכירות ‘מורשת’.

ואכן, בית המכירות כיבד את החלטת בית המשפט, שנמסרה באמצע המכירה, וכל הפריטים המדוברים הוסרו למעשה מהמכירה, כשלצידם צויין” “לא נמכר”.

גורם במשפחת גולדברג אמר הערב: “בהחלט שמחים שהמכירה הופסקה, אולם כאן המקום להזכיר שמדובר בצו מניעה זמני, והדבר יגיע בהמשך לשולחנו של בית המשפט.”