בכפוף לשימוע: השר חיים כץ יועמד לדין באשמת שוחד בפרשת ני”ע

חיים טוויל
|
י' סיון התשע"ח / 24.05.2018 20:54
היועץ המשפטי הודיע לשר העבודה והרווחה חיים כץ כי החליט, בכפוף לשימוע, להעמידו לדין בשוחד והפרת אמונים – במסגרת חקירת פרשת ניירות הערך

יועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הודיע לשר העבודה והרווחה חיים כץ כי הוא שוקל להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע – בפרשת ניירות הערך.

כתב האישום מוגש בהמלצת פרקליט המדינה, שי ניצן.

כץ יואשם בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

הפרשה עוסקת בעבירות לכאורה שביצע השר כץ בעת שכיהן כיו”ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בין השנים 2006-2005 וכן 2009-2013.

באותן תקופות, כך לפי טיוטת כתב האישום, כץ קיים יחסי תן-וקח עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי, תוך שבן-ארי מעביר לו מידע פנים וייעוץ שהניב לשר רווחים במיליונים. בתמורה קידם כץ את האינטרסים של מקורבו, כולל קידום חקיקה.

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה גם לבן-ארי כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע, בגין עבירות דומות, וכן בגין עבירות של שימוש במידע פנים.

בן-ארי, מומחה בניהול תיקי השקעות, נתן לכאורה לשר כץ הנחיות והוראות לגבי ניהול תיק ההשקעות שלו, וזאת בתדירות גבוהה, עד כי בפועל נוהל תיק השקעותיו על ידי בן-ארי. זאת ללא קבלת תמורה כספית כלשהי מהשר, בניגוד למקובל וללא הסדרה פורמלית של יחסיהם, כנדרש.

במסגרת יחסים אלה, אף המליץ בן-ארי לשר כץ, כך על פי החשד, באחת ההזדמנויות, לרכוש ניירות ערך של חברות בת של “אקוויטל” – חברה שבה שימש יועץ פיננסי – וזאת תוך ניצול של מידע פנים שנודע לו מתוקף תפקידו בחברה, בנוגע להתפתחויות עתידיות חיוביות בחברות אלה.

כמו כן, השר כץ ובן-ארי ביצעו עסקאות מתואמות בהיקפים ניכרים במסגרת המסחר בבורסה, באופן שהיה בו כדי להניב לשר כץ תועלת כלכלית רבה.