“משטרת מחשבות”: מנכ”ל ‘עוצמה’ זומן לחקירה בשל מיזם אמנות ביפו

קצין אח"מ במשטרת יפו זימן את צבי סוכות לחקירה, בגין תליית כרזה ומיצג האומנות הבוקר ביפו - בה נראה המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל הי"ד לצד חבל תליה • מיכאל בן ארי: "כשמדובר במיזם מצד ימין לפתע אין חופש ואין ביטוי"
חיים טוויל
י' סיון התשע"ח / 24.05.2018 15:16

כשהיא רוצה, משטרת ישראל יודעת לפעול מהר:  קצין אח”מ במשטרת יפו, מוטי אלקלעי, פנה בצהרים (חמישי) למנכ”ל עוצמה יהודית צבי סוכות וזימן אותו לחקירה, בגין תליית כרזה ומיצג האומנות הבוקר ביפו – בה נראה המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל הי”ד לצד חבל תליה.

בתנועת עוצמה יהודית אומרים בתגובה, כי מדובר  בהתנהלות שערורייתית של המשטרה, וכי משטרת יפו הופכת להיות צנזור לדעות ולחופש הביטוי.

יו”ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי:” הזימון לחקירה של מנכ”ל עוצמה יהודית הוא המשך התבוסתנות של המשטרה והצביעות של השמאל בישראל, שלא בוחל בפגיעה בחופש הביטוי ובחופש האומנות. כאשר מדובר במיזמים מצד שמאל, יש דמוקרטיה וחופש ביטוי וכאשר מדובר במיזם מצד ימין לפתע אין חופש ואין ביטוי”.

עו”ד איתמר בן גביר פנה למפכ”ל המשטרה וכתב:” אני פונה אליך באשר לזימונו של צבי סוכות, מנכ”ל עוצמה יהודית, לחקירה במשטרת יפו. נכבדי: זימונו לחקירה של פעיל פוליטי רק בשל מייזם אומנותי היא שערורייה.

“בשנה האחרונה התנצלה משטרת ישראל על זימונה לחקירה של סטודנטית מבצלאל שהציבה תמונתו של ראש הממשלה עם חבל תליה לצידו. בארץ יצאה זעקה קשה נגד המהלך הפוליטי ונטען ובצדק כי משטרת ישראל סותמת פיות.

“הצעירה שוחררה כעבור רבע שעה ומהמשטרה נמסרה התנצלות והתיק נסגר.  אם אלה הדברים באשר לתמונת ראש ממשלה וסמוך אליו חבל תליה, הרי שקל וחומר בן בנו של קל וחומר על מיצג שבו מופיע מחבל נתעב וסמוך אליו חבל תליה.

“משטרת ישראל אינה משטרת מחשבות, משטרת ישראל אינה צנזור לאומנות ולחופש הביטוי וזימונו של איש עוצמה יהודית לחקירת משטרה רק ממחיש ומלמד שמשהו לא טוב עובר על משטרת ישראל במשמרת שלך.

|”אני פונה אליך בדרישה להורות על ביטול החקירה והתנצלות על עצם המחשבה לפגוע בחופש הביטוי”.

במכתבו הוסיף עו”ד איתמר בן גביר: “במידה והחקירה לא תבוטל יראה מרשי את עצמו רשאי לתבוע אותך ואת מי מנציגך בשל הרצון להשתיק את חופש הביטוי, בשל עיכוב שווא ובשל הפגיעה בדמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות