לוחם נפצע אנושות מפלטת שיש שהושלכה עליו במהלך מעצר מחבל

כוח דובדבן שהיה בפעילות של מעצר מחבלים מבוקשים במחנה פליטים סמוך לרמאללה הותקף בידי עשרות פורעים שהשליכו אבנים וסלעים • אחד הלוחמים שאיבטח את הכוח נפגע בראשו מפלטת שיש שהושלכה מגובה • למרות הקסדה שחבש הוא נפצע אנוש ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם
חיים טוויל
י' סיון התשע"ח / 24.05.2018 11:34

לוחם יחידת דובדבן נפצע  הבוקר (חמישי) באורח אנוש כתוצאה מפלטת שיש שנזרקה על ראשו בעת פעילות מבצעית באיו״ש.

מחקירה ראשונית עולה, כי במהלך פעילות למעצר מחבלים מבוקשים במחנה הפליטים אל עמרי, הממוקם סמוך לרמאללה, נכנס כוח מדובדבן לאזור המעצר.

הלוחם נשאר ברחוב הסמוך כדי לאבטח את הכוחות שנכנסו פנימה. לפתע הושלכה פלטת שיש מגובה שלוש קומות שפגעה ישירות בראשו של הלוחם.

למרות שחבש קסדה, נפצע הלוחם אנושות.

החייל פונה מיד לאחר מכן לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ‘הדסה’ כשהוא מורדם ומונשם. בשעה זו מנסה הצוות הרפואי בבית החולים להציל את חייו.

בתיעוד מהפעילות של צה”ל נראים הפלסטינים במחנה הפליטים רצים אחרי כלי רכב צבאיים ומשליכים לעברם אבנים ובלוקים.

מדובר צה”ל נמסר כי “האירוע מתוחקר. הודעה נמסרה למשפחתו”.

האירוע הקשה ליד רמאללה מצטרף לניסיון הפיגוע לפנות בוקר באזור גוש עציון מדרום לירושלים: מחבל פתח באש לעבר מחסום המנהרות המאויש על ידי לוחמי מג”ב.

תצפית של גדוד האיסוף “ניצן” הממוקמת באזור הכווינה צוות של לוחמי מג”ב וכוח צה”ל שביצעו סריקות, עד לזיהוי המחבל.

במהלך המרדף אחריו, ביצע המחבל ירי נוסף לעבר צוות של לוחמי מג”ב שביצע נסיעה לעברו בניסיון לנטרל אותו. הרכב הממוגן נפגע ממספר כדורים, בין היתר באחד מחלונות הרכב.

לאחר פגיעה עם הרכב במחבל, הוא החל בניסיון להימלט כשהלוחמים מסתערים לעברו בנשקים שלופים, יורים באוויר ומביאים למעצרו. על המחבל נמצאה סכין ובסריקות בזירה נמצא אקדח מסוג FN איתו ככל הנראה ביצע את הירי.

המחבל תושב בית סאחור הסמוכה לבית לחם בשנות ה- 20 לחייו, נעצר כשהוא במצב קל. הוא קיבל טיפול רפואי קל בשטח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות