מפכ”ל המשטרה חושק בעוד שנה: “קדנציה של 3 שנים – קצרה מדי”

רוני אלשיך ישמח להישאר שנה רביעית בתפקיד המפכ''ל, באם יוצע לו: "מבחינתי - כל עוד מבקשים ממני, אשקול זאת בחיוב" • על המלצות המשטרה על נתניהו: "אם יתברר שחקר האמת שלנו הופרך, זה כישלון שלנו"
חיים טוויל
י' סיון התשע"ח / 23.05.2018 23:45

המפכ”ל רוני אלשיך אמר הערב (רביעי), במסגרת ראיון במועדון העסקי-אקדמי באגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, כי ישקול בחיוב להמשיך לשנה רביעית בתפקידו, באם הדבר יוצע לו על ידי הממשלה.

“אני אוהב את הארגון אהבת נפש. קדנציה של שלוש שנים היא קצרה מדי”, אמר אלשיך.

הוא הזכיר: “אני לא ביקשתי להיות מפכ”ל, ומבחינתי – כל עוד מבקשים ממני, אשקול זאת בחיוב”.

אלשיך דחה את הפרסומים בשבוע שעבר על מתיחות בינו ובין מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. “אני לא מרכל עם עיתונאים על קצינים אחרים. יש כנראה בעלי עניין שרוצים לגרור את משטרת ישראל לשיח לא ערכי ולא רלוונטי. אני פוגש אותו, מדבר איתו בטלפון ומקיים איתו שיחות עבודה. אני מגיע לפגוש אותו בשטח”.

לשאלה אם ייתכן שהמידע על קשרי הלוי עם נתניהו הגיע מעד מדינה, ענה: “אינני יודע במה מדובר, וגם אם ידעתי – אלה נושאים שאסור לי לעסוק בהם”.

ביום שישי פורסם בחדשות השבוע בכאן, כי אלשיך שיתף לאחרונה את השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בחשד כי מתקיים קשר חשאי בין מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, לראש הממשלה. הלוי הכחיש מאז בתוקף קיומם של מגעים כאלה, וגם ממשרד ראש הממשלה נמסר: “שקר מגמתי ומוחלט”.

אלשיך טען עוד, כי עמדתו של היועמ”ש בנושא מינוי המפכ”ל הבא נדרשת. “היועמ”ש הוא בעל הסמכות בנושא הזה. היות והוא מכיר את התמונה החקירתית וניגוד העניינים. הוא זה שצריך לקבוע את הכללים. אין ספק שמשפטית עמדתו נדרשת”.

בהתייחס לחקירות נתניהו, אמר המפכ”ל: “בעקבות הפרשיות הנוספות נתבקשו לעשות השלמות בתיקים הקיימים. אנחנו כעת בתהליכי השלמה, ואני מניח שייקח לנו מהר ככל שניתן, אך אני לא מעוניין להתחייב. לא מפני שטעיתי מקצועית, אלא מכיוון שטעיתי ארגונית. מה שהיה בפנינו באותה תקופה היה צריך להיגמר יותר מהר. ברגע שנפתחו דברים חדשים שהייתי צריך לצפות, הדברים השתנו וזאת הייתה הטעות שלי. בסוף תפקידנו הוא להביא אל השולחן את העובדות, את חקר האמת”.

המפכ”ל גם הגיב לשאלה ביחס לטענת נתניהו, לפיה רוב המלצות המשטרה הולכות לפח: “אם יתברר שחקר האמת שלנו הופרך, זה כישלון שלנו. אם הסיבות יהיו משפטיות, אז זה שיקול משפטי. אני מניח שזה לא יכול לקרות, זה מצב קיצוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות