הצבעה על הכרה בשואה הארמנית • בן צור מתגרה: ארדואן מומחה טרור

ההצבעה תיערך בתום דיון שמועדו עדיין לא ידוע, ובה ייקבע אם המליאה מכירה רשמית ברצח העם שביצעה טורקיה • ח"כ יואב בן צור מש"ס על ארדואן: "אפשר לבחור להתרגש ממנו ואפשר לומר שהוא מנהיג דועך"
אריה ריבקינד
ט' סיון התשע"ח / 23.05.2018 19:38

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) לקיים דיון והצבעה בהכרה רשמית ברצח העם הארמני על ידי טורקיה.

לפי דיווח ב’כאן’, עם האישור, במרצ פנו למזכירות הכנסת וביקשו לקיים את הדיון וההצבעה ביום שלישי הקרוב – אך טרם נקבע המועד הסופי.

ההחלטה להצביע על ההכרה התקבלה במהלך דיון בהצעה לסדר. באופן חריג, הממשלה הודיעה שלא תמסור את עמדתה.

בפתח הדיון קרא יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להכיר ברצח העם הארמני – אך מתח ביקורת: “בשבוע האחרון אני מתבייש. שמעתי נבחרי ציבור מדברים בגלוי שהכרה ברצח העם הארמני זו תשובה ציונית הולמת להתנהגות של טורקיה. ממתי אנקרה מושכת בחוטי המוסר אצלנו? כנסת ישראל צריכה להכיר ברצח העם הארמני כי זה מה שנכון וראוי לעשות, ואני מקווה שבסוף גם נעשה את זה”.

קודם לכן נערך דיון ביחסים עם טורקיה, ובו עלו קריאות לתמוך בעצמאות הכורדים, אשר נמצאים בעימות עם טורקיה.

ח”כ יואב בן צור מש”ס תקף את ארדואן במהלך הדיון ואמר: “נשיא טורקיה שולף הצהרות כל עשר דקות, אפשר לבחור להתרגש ממנו ואפשר לומר שהוא מנהיג דועך. הוא ייאלץ לשנות גישה או שייאלץ להיפרד. עלינו להתאחד ולהבין שמולנו עומד מומחה טרור”.

עם זאת, יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד אמסלם, אמר הבוקר בריאיון לתכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב’ כי אין כוונה לקדם את הנושא. “הסיפור עם טורקיה מורכב ולא מתחיל מהיום. טורקיה לפני בחירות, צריך להמתין ולא ישר לרוץ ולריב”.

אתמול פורסם בכאן רשת ב’ כי לראשונה לאחר שנים רבות במשרד החוץ לא ניסו למנוע או לעכב את הדיון הפומבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות