הגר”י יוסף לשר ארדן: תן לאסירים החרדים להתפלל עם כובע וחליפה

החלטה שערורייתית של שירות בתי הסוהר, האוסרת על אסירים ללבוש חליפות שחורות או מגבעות - נתקלת גם בהתנגדות של הראשל"צ הגר"י יוסף • כתב לשר: "זו פגיעה באמונתם ובחופש הפולחן שלהם. מי שרגיל בלבוש חליפה ובחבישת מגבעת אין לו לשנות ממנהגו"
יוסף גרינבוים
ט' סיון התשע"ח / 23.05.2018 16:15

חבישת מגבעת שחורה והתעטפות בחליפה הם מסממני ההיכר של המגזר החרדי, אולם בשירות בתי הסוהר הוציאו בימים האחרונים הנחייה האוסרת על אסירים חרדים ודתיים ללבוש חליפות שחורות או מגבעות ולהכניסן לכלא, בשל החשש כי האסירים עלולים לברוח מבית המאסר, משום שצבע הליפות זהה במידה מסוימת לצבע הבגדים של הסוהרים באגפים.

האסירים החרדים, שזעמו  על ההחלטה בטענה שמדובר באפליה חמורה שפוגעת בזכויותיהם – זוכים היום (רביעי) לחיזוק מצד הראשל”צ הגר”י יוסף.

במכתב ששיגר לשר לבטחון הפנים – כתב הראשל”צ: “אל לשכתי הגיעו פניות בעניינם של אסירים דתיים וחרדים, בבתי הסוהר ובייחוד בבית הסוהר ‘מעשיהו’, אשר נאלצים בעת האחרונה בעקבות הוראה חדשה, להתפלל ללא מגבעת וחליפה כפי מנהגם.”

הגר”י יוסף מציין במכתבו לשר את המקור ההלכתי לחבישת כובע וחליפה: “אציין, כי על פי השולחן ערוך (או”ח סי’ צ”א), ישנו עניין בלבישת בגד מיוחד לתפילה כדי לקיים מצוות היכון לקראת אלוקיך ישראל, משמעות הדברים כי איסור שיוטל על אסירים הנוהגים בחבישת כובע וחליפה בתפילות, הוא בגדר פגיעה באמונתם ובחופש הפולחן שלהם על פי מנהגם.

“בספרי ילקוט יוסף הארכתי בפירוט הטעמים ההלכתיים, לפיהם מי שרגיל בלבוש חליפה ובחבישת מגבעת אין לו לשנות ממנהגו וחייב להמשיך בכך”.

בסיום מכתבו כותב הגר”י יוסף: “אני פונה אליך כשר הממונה, להתערב בעניין ולהשפיע לשינוי ההוראה החדשה הפוגעת כאמור בחופש הדת של אסירים אלה”.

הראשל”צ מברך את השר: “יה”ר שזכות המצוה תגן בעדך אלף המגן, ותזכה להאריך ימים על ממלכתך, אורך ימים בימינה ובשמאלה עושר כבוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות