המשקיעים בהלם: איש העסקים החסידי הונה ב-13,000,000 דולר • פרסום ראשון

יוני גרין
|
ח' סיון התשע"ח / 22.05.2018 16:51
איש עסקים מקראון הייטס, בן למשפחה מכובדת, הבטיח רווחים נאים וגלגל עשרות מיליוני דולר • כעת נחשפה ההונאה: הכספים מעולם לא הושקעו • בין הנפגעים: אנשי עסקים, בני משפחה – וגם מי שהפקידו בידיו את כל כספם • חלק מהמשקיעים מרחמים, אבל אחרים רוצים שישב בכלא כל חייו

טלטלה בשכונת קראון הייטס שבברוקלין: איש עסקים, בן למשפחה מכובדת, ביצע הונאת כספים בסכום משוער של עשרות מיליוני דולרים, והפיל משקיעים שהפקידו בידיו את מיטב כספם.

לטענת המשקיעים, איש העסקים זייף, תחת כסות תואר עורך דין שברשותו, מסמכים – והציג מצגות של השקעות מניבות.

לטענתם, איש העסקים הבטיח הבטחות לרווחים גבוהים מהממוצע.

רק לאחר שבשבועות האחרונים החלו לצוץ שמועות, ומשקיעים רבים ביקשו למשוך את כספי השקעותיהם, נחשפה ההונאה הגדולה: הכספים שהועברו אליו מעולם לא הושקעו.

לחילופין נחשף, כך לטענתם, כי מדובר במהמר כפייתי כבד, שגלגל עשרות מיליוני דולרים והימר במשך שנים עם הכסף.

גורם בשכונת קראון הייטס המעורה בפרשה, מספר לחרדים 10: “זהו עוקץ שנמשך שנים. בין הנפגעים בהונאה ישנם אנשי עסקים וסתם יהודים מתושבי קראון הייטס, כמו גם מתושבי השכונות החרדיות הסמוכות לה בברוקלין.

“אבל לא רק הם. הוא לקח כספים גם ממכרים, ואפילו בני משפחה קרובה, משלוחים של חב”ד, ומ’בעלי בתים’ של שלוחים – שכולם נתנו אמון בדמותו המרשימה.

“כולם מציינים שהוא היה נראה אמין מאוד. גם הממולחים והזהירים נפלו כאן”.

• בכמה כסף מדובר?

“כעת מדובר על 13 מליון דולר, לאחר שהיו כאלו שחשדו ומשכו את כספם בשנים האחרונות. אבל יכול להיות שהסכום גבוה בהרבה, כאשר עוד אנשים יתלוננו”.

• מה עושים אותם שהפסידו את כספם?

“חלק נאיביים, רצים לבד”ץ של שכונת קראון הייטס, בתקווה שיעזרו להם… חלק למשטרה ובתי משפט, אבל טרם גובשה קבוצת תביעה.

ברוקלין, ניו יורק

אילוסטרציה. צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

“חלק מהמשקיעים מרחמים עליו, כי זו מחלה של הימורים. אבל משקיעים אחרים כועסים מאוד ורוצים שהוא יישב בכלא לכל ימי חייו.

“בין המשקיעים ישנם גבירים שיצליחו לשרוד את המכה, אבל יש הרבה אחרים שהכסף שהפקידו בידיו זה כל החיים שלהם. כל החסכונות. חלק השקיעו גם ללא ידיעת בני הזוג”.

הגורם מוסיף ומספר: “זו בושה לאשתו, להוריו, לילדיו, שחלקם שלוחים. הם לא ידעו על ההונאה. כולם ידעו שהוא איש עסקים מכובד. חיו ברווחה כלכלית. המשפחה עשתה שידוכי ‘שפיץ’. בסך הכל כולם ראו בו בעל בעמיו, נדבן גדול, יהודי תלמיד חכם. אבל כעת מתברר שהוא חי חיים כפולים”.