דיסקוטק באמצע הרחוב: כך חגגו את שבועות באזור החרדי בת”א

אליעזר היון
|
י' סיון התשע"ח / 23.05.2018 21:27
שומרי מצוות המתגוררים באזור לב העיר ת”א נדהמו: סמוך לבתי הכנסת אורגנה בעיצומו של חג השבועות ‘מסיבת רחוב’ המונית, שלא אפשרה להם להתפלל ולנוח לאחר ליל הלימוד • “המוזיקה רעשה עד לב השמים” • המארגנים: “מתנצלים מכל הלב, לא ידענו שיש הרבה דתיים ובתי כנסת באזור”

“רוצים מקום טוב לבלות בשבועות? מסיבת רחוב בצהרי היום”. את המודעה הזו פגשו תושביה שומרי המצוות של תל-אביב, שקהילותיהם מרוכזות בלב העיר – צמוד ל’מסיבת הרחוב’ של חג השבועות.

המסיבה אורגנה על ידי ‘האחים’, מסעדה שאינה כשרה, בחסות קרן ‘ריאליטי’, ענקית נדל”ן הבונה באזור.

מיקום המסיבה היה במתחם עסקי-חברתי ברחוב לינקולן, המצוי באזור בו מתרכזים תושביה הדתיים והחרדים של העיר. כך, למשל, קהילתו של הגר”מ אויערבך, המונה לא פחות ממאה משפחות, ממוקמת במרחק של שני בניינים ממקום האירוע, וכך גם בתי כנסת ובתי מדרש נוספים.

על פי דיווחים של תושבים חרדים ששוחחו עם אתר חרדים 10, המסיבה היתה המונית, ו”המוזיקה רעשה עד לב השמים”, כהגדרתם.

גבאי אחד מבתי הכנסת: “אינני מדבר כבר על מי שגר בשכונה ורצה ללמוד תורה או להתפלל, אלא גם מי שרצה לנוח אחרי לילה של לימוד – זה היה עבורו משימה בלתי אפשרית”.

“אנשים לא ישנו כל הלילה, ואי אפשר היה להתפלל. ממש דיסקוטק באמצע הרחוב”, אומר אחד התושבים.

תל אביב אינה עיר דתית, אין בכך כל חידוש, אומרים תושבים אחרים, אבל רמיסת השבת ויום המנוחה על ידי גורמים חסרי אכפתיות הופכת את החיים במקום לא רק לבלתי יהודיים, אלא גם לבלתי אנושיים. “העירייה והמשטרה לא אמורים בכל מקרה לאשר פגיעה במנוחה ביום מנוחה, גם בעיר של משומדים”, כדברי אחד מהם.

בשיחה עמם, התושבים מזכירים כי תופעת פתיחת העסקים, המנוגדת לכל אידיאל סוציאלי מערבי, החלה בדיוק כך: “בתחילה פתחו עסקים בשם חופש הדת וסיוע לצרכנים, ומהר מאד הפכה העיר למקום בו סוחרים קטנים שרוצים רק לשבות או אפילו לנוח ביום המנוחה, נמחצים תחת גלגלי הרשתות הגדולות שרק מחפשות להרוויח עוד כמה שקלים”.

תגובות

• ממסעדת ‘האחים’ ביקשו להתנצל:”לא התכוונו להפריע, ניסינו לעשות רק טוב,לא ידענו שיש הרבה דתיים ובתי כנסת באיזור. אילו היינו יודעים על זה, אנחנו בטוחים שהתגובה שלנו היתה יותר רגישה. המסיבה אורגנה מראש, וקיבלה אישור של כל הגורמים, אבל אם הפרענו לשלוותם של התושבים הדתיים, אנחנו ממש מתנצלים ממקום הכי כנה”.

• מקרן ריאליטי מסרו כי הם אינם מעוניינים להגיב.

• תגובת עיריית תל-אביב-יפו:

“בעיר תל-אביב-יפו חיות יחד קהילות שונות ומגוונות, ומקיימות חיים משותפים בסובלנות הדדית.

כל מי שחש שנעשית פגיעה בערכיו ופונה לעירייה, זוכה ליחס מכבד ולבדיקה יסודית של העובדות.

במקרה האמור, המסיבה לא תואמה עם העירייה ומשהתקיימה, לא התקבלה אף תלונה במוקדי העירייה הזמינים לתושבים 24/7″.

 

חרדים, תל אביב

דף הפייסבוק של לינקולן 16