בן 17 ממשפחה חרדית טבע בכנרת: פונה לאחר החייאה כשמצבו אנוש

כוחות הצלה ביצעו החייאה על נער כבן 17, בן למשפחה חרדית, שטבע בחוף הטיילת בטבריה • כאשר חזר הדופק ומצבו של הטובע התייצב - הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית חולים 'פוריה' • "מצבו אנוש, הגיע מונשם, מאמצי ההחייאה נמשכים"
חיים טוויל
ח' סיון התשע"ח / 22.05.2018 13:16

נער בן 17, בן למשפחה חרדית, טבע בצהרים (שלישי) בכנרת, בחוף ‘הטיילת’ בטבריה.

מדוברות איחוד הצלה נמסר: “למוקד 1221 של איחוד הצלה התקבלה קריאה על נער שטבע בחוף הטיילת בטבריה.

“מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף טבריה וסובב כנרת בהחייאה בדקות אלו על נער כבן 17 שבשלב זה מצבו מוגדר אנוש וללא דופק ונשימה. נסיבות ואופי האירוע בבדיקה”.

מדוברות מד”א נמסר: חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, וכאשר חזר הדופק ומצבו של הטובע התייצב – הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית חולים ‘פוריה’, כשמצבו קשה.

יוסי אוקנין, ראש סניף איחוד הצלה בטבריה, סיפר: “כשהגעתי למקום עדיין נערכו סריקות על ידי השיטור הימי לאיתור הנער. לאחר איתורו, ללא דופק ונשימה, סייענו להוציא אותו מהמים והתחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות.

“תוך כדי ההחייאה, יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה סניף טבריה, הצטרפו אלינו צוות ניידת טיפול נמרץ, וכשלמרבה הנס חזר דופק הנער פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים בפוריה במצב קשה”.

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד”א קובי סרור: “כשהגעתי למקום אזרחים סיפרו לי שהנער קפץ למים, אבד איתו הקשר והם הזעיקו מיד את כוחות החירום. תוך כדי הסריקות שנערכו, האזרחים שהיו במקום איתרו את הנער ומשו אותו מהמים לסלעים, ויחד איתם העברנו אותו לטיילת.

“הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלתי לבצע בו פעולות החייאה, וכעבור מספר דקות הצטרף אלי צוות ניידת טיפול נמרץ שהוזנק למקום. לאחר פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים הדופק של הנער חזר והוא פונה במצב קשה מאוד לבי”ח כשהוא מונשם”.

החייאה,  הצלה, כנרת

צילום: דוברות איחוד הצלה

מהמשטרה נמסר: “התקבלה הודעה במשטרת ישראל על נער שקפץ לאגם הכנרת ועקבותיו נעלמו. שוטרי השיטור הימי, יחד עם צוללנים, הוקפצו למקום בוצעו סריקות ולאחר זמן קצר הוא אותר ונמשה מן המים.

“מחקירה ראשונית במקום עולה כי הנער יצא לטיול יחד עם עוד שני חברים שלו ללימודים הגיעו לטיילת טבריה ושם באזור המכונה ‘המזרקה’ קפץ לאגם הכנרת”.

מדוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה נמסר: הנער שטבע בחוף בטבריה הגיע לפני דקות מעטות למלר״ד המרכז הרפואי פדה- פוריה. מצבו אנוש, הגיע מונשם, מאמצי ההחייאה נמשכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות