במשרד הדתות חוששים: רב נבחר למרות שזייף בבחינות

הרב דוד צדוק, שנבחר לרב המושב אורה, עבר שלוש בחינות מורכבות בחודש - ובמשרד לשירותי דת חושדים: קיבל בחינות הרבנות שלא כדין • היועמ"ש של המשרד הודיע לגורמים במועצת מטה יהודה לבטל את הליך הבחירות - אבל הם התעלמו • במשרד לא מכירים בתוצאות
יוסף גרינבוים
ח' סיון התשע"ח / 22.05.2018 11:41

במשרד לשירותי דת וברבנות הראשית חוששים כי כי הרב דוד צדוק נבחר לרבו של המושב אורה, לאחר שקיבל את בחינות הרבנות שלא כדין. כך דיווח הבוקר (שלישי) אוריה אלקיים ברשת ב’.

הרב צדוק עבר בחודש אחד – כסלו תשע”ג – בחינות לחושן משפט, נידה, חופה וקידושין, ואילו בחודשים ניסן ושבט של אותה שנה עבר בחינות בשחיטה, טריפות והשגחת כשרות.

במשרד לשירותי דת מגדירים את ההצלחה הזו בבחינות – כ”בלתי אפשרית”, שכן הבחינות דורשות לימודים של שנים.

גורם בכיר במחלקת הבחינות ברבנות אומר לחרדים 10: “זה סיפור פשוט. האיש גאון הגאונים של עם ישראל. נגדיר זאת כך: קצב הבחינות שהוא עשה – היחיד שיכול לעבור אותם זה הגר”ע יוסף או הרב דב ליאור או הגרי”ש אלישיב”.

הרב צדוק סירב להגיב לפניית רשת ב’.

לפי הדיווח, עוד קודם המינוי, התקבלו תלונות שנגעו לבחינותיו, ועוד קודם הבחירות, הודיע היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, עו”ד ישראל פת, לגורמים שונים במועצת מטה יהודה, כי עליהם לבטל את הליכי הבחירות במושב אורה. אלא ששם קיימו את הבחירות, למרות התנגדות המשרד לשירותי דת.

בכיר במועצה האזורית מטה יהודה אישר לחרדים 10, כי הייעוץ המשפטי של המשרד לשירותי דת אסר לערוך בחירות, ונציג המשרד, הרב חזקיהו סאמין, אף עזב את המקום – ולמרות הכל הבחירות נערכו.

מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר: “הרב צדוק הינו איש משכמו ומעלה, ונבחר לאחר שהוביל בקריטריונים שנקבעו במכרז. ככל הידוע לנו לא דבק ברב כל רבב פלילי או ערכי. במידה ולא יוכל לבצע את תפקידו מסיבה כלשהי, או שיתגלה כי נפל איזשהו רבב במעשיו, נפנה למקום השני במכרז”.

אלקיים מציין, כי נושא זיופי הבחינות הוא עניין מוכר שגם נחקר במשטרה, אך זו הפעם הראשונה שרב נבחר לתפקיד למרות שיש לגביו סימן שאלה.

במשרד לשירותי דת לא הצליחו, כאמור, למנוע את הבחירות והם מבחינתם אינם מכירים בתוצאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות