הדרישה: ביהמ”ש יטיל קנס על כל יום שבעיר אלעד אין ‘רישום איזורי’

יוני גרין
|
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 20:31
עמותת ‘נוער כהלכה’ פנתה אל בית המשפט המחוזי בבקשה להורות למשרד החינוך, השר, המנכ”ל ועיריית אלעד – ליישם את פסק הדין המורה על ‘רישום אזורי’ בסמינרים לבנות בעיר אלעד • עו”ד יואב ללום: “אין לאפשר יותר משחקים.. על בית המשפט לומר את דברו בקול רם ברור ותובעני”

שבוע אחרי שעורך הדין יואב ללום, יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, פנה במכתב התראה למנכ”ל משרד החינוך, לפיו המחוז החרדי מבזה את פסק דינו של בית המשפט ואינו מקיים רישום אזורי בעיר אלעד – מימש היום (שני) עורך הדין את איומו והגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה על בזיון בית המשפט, כנגד משרד החינוך, שר החינוך, מנכ”ל המשרד ועיריית אלעד.

עו”ד ללום מבקש בית המשפט לזמן את המשיבים לבקשה, כדי שיסבירו “מדוע לא יכוף בית המשפט, וזאת על ידי השתת קנס קצוב ונמשך עליהם, בגין אי ציות לפסק הדין ובגין כל יום בו ימנעו מלקיים את הוראות פסק הדין שניתן על ידי בית משפט” –  לפיו החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב בעיר אלעד תהיה חלוקה אזורית.

עמותת ‘נוער כהלכה’ טוענת בפני בית המשפט, כי למרות הפניות של עו”ד ללום בזמן אמת, משרד החינוך לא בדק ולא פיקח כנדרש על פי סמכותו החוקית ולא אכף את הוראות פסק הדין והחלטת שופטת בית המשפט על עיריית אלעד ועל הסמינרים.

מהבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה עוד, כי במשרד החינוך “החליטו על מתן רישיון נוסף לבית ספר כאילו חסידי, שכל מטרתו לייצר מוסד חינוכי נוסף שבנוי רובו ככולו על טהרת התלמידות האשכנזיות, ופוגע פגיעה חמורה ביישום פסק הדין והחלטת השופטת”.

לדברי עו”ד ללום, במשרד החינוך “לא אכפו את פסק הדין והחלטת השופטת.. אלא בחרו ‘לברר את הטענות’ במסגרת ועדת הערר, תוך טרטור ההורים ודרישה מהם לעזוב יום עבודה ולהגיע לירושלים לדיון בפני הוועדה, שעה שכל מה שנדרש היה להורות על ידי המפקחת לעיריית אלעד ולסמינרים על אכיפת פסק הדין ככתבו, כלשונו וכרוחו”.

לגבי עיריית אלעד – כותב ללום: “מבצעת הליכי רישום בניגוד לפסק הדין.. היא לא פירסמה כלל את אזורי הרישום, וזאת בניגוד מפורש לאמור בפסק הדין. הורים לתלמידה הזכאית לאזורי רישום נשלחו על ידי העירייה – מעצם אי פרסום אזורי הרישום – לבצע מבחנים והליכי הרשמה בתיכונים אליהם יש להם זכות רישום אוטומטית, וכאשר חלק מתלמידות אלו לא התקבלו והוריהן פנו לאגף החינוך ולקציני הביקור הסדיר בעיריית אלעד – הם אוימו מלפנות למשרד החינוך ו/או למיצוי זכותם בהתאם לפסק הדין”.

ישראל פרוש

שרוליק פרוש. צילום: Yaakov Naumi/Flash90

בבקשה שהוגשה לבית המשפט מצוין, כי “לפחות תלמידה אחת, הזכאית לאזורי רישום מכח פסק הדין והחלטת השופטת בן אור, לא התחילה את שנת הלימודים השנה, לאחר שדרישתה לקבל את אזורי הרישום נדחתה באיומים ובלך ושוב על ידי קציני הביקור הסדיר של העירייה, ולמיטב ידיעת הח”מ בת אחת שכזו עדיין בביתה מתחילת שנת הלימודים”.

עוו”ד ללום מציין כי הסמינרים, “היו שותפים למעשה לביזוי פסק הדין בעצם קיימם הליכי רישום, בחינות וכיוצא בזה, ובעצם כך שלא קיבלו את התלמידות (בכפוף לעניינים פדגוגיים חריגים, מה שאינו בדנא) בהתאם לפסק הדין והחלטת השופטת.. למעשה ובניגוד למוסכם, לפסק הדין ולהחלטת השופטת.. ובכך עסקינן בביזוי בית המשפט והחלטותיו על ידי רשויות המדינה עצמן, דבר שאסור להסכים עימו”.

עו”ד ללום מדגיש, כי מדובר בגלגולם השלישי של הליכי הביזיון בתיק, ולכן “אין לאפשר יותר את משחקי המשיבות בפסק הדין ועל בית המשפט לומר את דברו בקול רם ברור ותובעני”.