מרגי לבנט: האם הופעלו חוקרים פרטיים ממשרדך גם במגזר הדת”ל?

אחרי שהתברר ממכתבה של היועצת המשפטית של האגף למוסדות תורניים כי בכוונת משרד החינוך לשגר חוקרים פרטיים כחלק מהביקורת בישיבות - מציג ח"כ יעקב מרגי לבנט בשאילתה ישיבה שורת שאלות
שרי רוט
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 18:07

שערוריית החוקרים הפרטיים של משרד החינוך: יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, הגיש שאילתא ישירה לשר החינוך נפלי בנט על השימוש שעושה משרדו בחוקרים פרטיים.

“נטען לאחרונה כי משרדך הגיש מכרז להפעלת חוקרים פרטיים שיפעלו בקרב חלק מהישיבות בארץ ישראל. לא ידוע לי על חוקרים שהופעלו במגזרים אחרים”, פתח מרגי.

ואז הציג את שאלותיו: “האם העובדה הזו נכונה? מה התקציב שהוקצה לשם כך? האם הופעלו בעבר חוקרים פרטיים מטעם משרדך במגזרים אחרים, בתי ספר, אולפנות, ישיבות דתיות לאומיות, גרעינים תורניים וכיוצא בזה?  אם כן –  נגד מי ואימתי”.

 

עמוס צייאדה

 

כפי שדווח לפני כשלושה שבועות, כחלק ממערך הביקורות בישיבות, מבקש האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, בראשות עמוס צייאדה, לשלוח חוקרים פרטיים למוסדות החשודים בהונאה ובלקיחת תקציבים על בסיס דיווחים כוזבים.

המהלך הזה התגלה במכתבה של היועצת המשפטית של האגף, עו”ד מרים גראזי-רוזנבאום – אותו שיגרה לפרקליט המדינה, שי ניצן, לפני חודשים אחדים. במכתב ביקשה היועצת המשפטית של האגף לאפשר את המהלך הזה מבחינה משפטית.

לאחר הפירסום טען ח”כ משה גפני כי נוהלי הביקורת החדשים של משרד החינוך בישיבות, עלולים לבזות את עולם התורה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות