נתניהו בסיעת הליכוד: מבטיח לכם שעוד שגרירויות בדרך לירושלים

אריה ריבקינד
|
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 17:03
“המדיניות שלנו וההצלחות שלנו אינן מבוססות על חולשה. הן אינן מבוססות על ויתורים שיסכנו אותנו” • “במשך שנים בעצם טיפחו השקפה הפוכה, שאם רק נחליש את עצמנו, אם רק נרכין את ראשנו ואם רק נהיה נחמדים, אז נזכה לשלוש דקות של חמלה – ואנחנו יודעים מה קורה אחר כך…”

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח אחר הצהריים (שני) את ישיבת סיעת הליכוד בהתייחסות להעברת שגרירות פרגוואי לירושלים – הבוקר.

“אני בא עכשיו מפגישה עם ידיד גדול של ישראל, נשיא פרגאווי הוראסיו קארטס”, סיפר נתניהו, “קודם לכן פתחנו את שגרירות פרגאווי בירושלים, אחרי גואטמלה ואחרי מדינה נוספת – ארה”ב – עם ההחלטה ההיסטורית של הנשיא טראמפ שהיא באמת פותחת את השערים. אני כבר מבטיח לכם: עוד שגרירויות בדרך”.

לדבריו, “המדיניות שלנו וההצלחות שלנו אינן מבוססות על חולשה. הן אינן מבוססות על ויתורים שיסכנו אותנו. הן מבוססות על שני דברים הפוכים לגמרי: קודם כל על העמידה על ערכי הנצח של עם ישראל והדבר השני טיפוח העוצמה, העוצמה הכלכלית, העוצמה הטכנולוגית שלנו, העוצמה המודיעינית שלנו – אלה יוצרות את העוצמה המדינית שלנו”.

נתניהו הוסיף: “וזה לא מובן מאליו משום שבמשך שנים בעצם טיפחו השקפה הפוכה, שאם רק נחליש את עצמנו, אם רק נרכין את ראשנו ואם רק נהיה נחמדים, אז נזכה לשלוש דקות של חמלה. ואנחנו יודעים מה קורה אחר כך”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו מטפחים את העוצמה תוך כדי אמון עמוק בזכויות שלנו בארצנו וגם בנכונות שלנו לעשות שלום עם שכנינו, עם אלה מהם שבאמת רוצים לעשות שלום איתנו. אני חושב שזה מה שמייחד את המדיניות של הליכוד ואני רוצה להודות לכם על התמיכה העקבית במדיניות הזאת”.

ראש הממשלה התייחס לאחר מכן גם לסוגיית אכיפת עבירות הבניה: “זהו יום גדול מסיבה נוספת למדינת ישראל. היום הכנסת העבירה דבר שנאבקנו עליו הרבה מאוד שנים. יש לו משמעות עצומה מבחינת מדיניות הבנייה במדינת ישראל. עד עכשיו היינו פה במערב הפרוע, הייתה בנייה בלתי חוקית בהיקפים גדולים מאוד ללא שום מחיר. היום הכנסת קבעה קנסות כבדים לבנייה בלתי חוקית. זה יום חשוב מאוד למדינת ישראל ולכל אזרחי ישראל”.