לפיד: “נתניהו פוגע במשטרה. צרם שהתעלם מאלשיך בטקס בשגרירות”

אריה ריבקינד
|
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 14:58
יו”ר יש עתיד התייחס בצהריים למתקפות על המשטרה: “משטרת ישראל נמצאת תחת התקפה מכל הכיוונים. גם מימין גם משמאל. שראל היא לא מדינת משטרה”

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בצהרים (שני) את ראש הממשלה אשר, לדבריו, פועל לפגוע באמון הציבור במשטרה בגלל החקירות נגדו.

“משטרת ישראל נמצאת תחת התקפה מכל הכיוונים. גם מימין גם משמאל. ישבתי בשבוע שעבר בטקס העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. רגע מאושר בחיי המדינה. רגע מאושר בשבילי אישית. מלבד דבר אחד: המפכ”ל ישב כמה שורות לפני. הוא בדיוק חזר משדרות, שם הוא היה עם השוטרים שהיו חלק מהכוחות מול המפגינים בעזה. העובדה שראש הממשלה, שהודה לכל העולם ואשתו, העדיף להתעלם מהמפכ”ל, העדיף להתעלם מהשוטרים הרבים שאבטחו את האירוע, צרמה לכל מי שהיה שם”, אמר לפיד בפתח ישיבת סיעת ‘יש עתיד’.

לדבריו, “ראש הממשלה מנסה באופן אקטיבי, כבר חודשים ארוכים, לפגוע באמון הציבור במשטרה ובמפכ”ל. אסור לתת לזה לקרות. אין לנו משטרה אחרת. אין לנו שוטרים אחרים. משטרת ישראל מגינה על חיינו כל יום וכל שעה. ראש הממשלה לא יכול בגלל החקירות שלו להוביל התקפה על המשטרה”.

לפיד הוסיף לרשימת תוקפי המשטרה גם את האגף השמאלי של המפה הפוליטית בעקבות אירועי סוף השבוע בחיפה: “בסוף השבוע האחרון הצטרפו למתקפה הזו גם משמאל. כל מי שאמר שאסור היה להזדרז ולקבוע מה קרה באירועי אום חיראן, עכשיו רוצה להזדרז ולקבוע מה קרה לרגל השבורה של ג’אפר פרח. יחקרו, יבדקו, אם צריך יפעלו. כל תקלה תיחקר. אם יש שוטר שעבר על החוק, הוא יטופל. ישראל היא לא מדינת משטרה.

“במדינת משטרה לא מפגינים נגד המשטרה. לאזרחים במדינה דמוקרטית מותר להפגין, גם אם ההפגנה לא מוצאת חן בעינינו”.

יו”ר יש עתיד התייחס לדיווחים על המתווה המסתמן של ‘עסקת המאה’ שמתכנן נשיא ארה”ב, ולכך שאבו דיס אשר במזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלסטינית: “זה לא היה קורה בלי שראש הממשלה נתניהו היה מודע לזה ונתן את הסכמתו. זה מעלה שתי שאלות: 1. האם פתרון שתי המדינות חזר לשולחן בהסכמת ראש הממשלה; 2. האם אבו דיס מקובלת על נתניהו כבירה פלשתינית עתידית. אני יודע שראש הממשלה נתניהו לא מתראיין, אבל יש גבול לעמימות. אם זה נכון, הציבור הישראלי צריך לדעת זאת”.