אחרי ארה”ב וגואטמלה: גם שגרירות פרגוואי נחנכה בבירה ירושלים I צפו

בגן הטכנולוגי במלחה נחנכה שגרירות פרגוואי - במעמד נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס וראש הממשלה נתניהו • בערב קבלת פנים רשמית למשלחת מפרגוואי • במהלך כהונתו של הנשיא קארטס הגיעו היחסים עם ישראל לשיא • נתניהו: "יום גדול לישראל, יום גדול לפרגוואי, ויום גדול לחברות שלנו"
נתן פרל
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 12:22

נשיא פרגוואי, הוראסיו קארטס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, ובכירים משתי המדינות השתתפו בצהרים (שני) בטקס חנוכת שגרירות פרגוואי בירושלים.

השגרירות ממוקמת בגן הטכנולוגי במלחה שבדרום הבירה, סמוך לשגרירות גוואטמלה שעברה לירושלים כבר בשבוע שעבר.

הנשיא קארטס, שידוע כידיד ישראל, הפתיע בנאומו בטקס חגיגות ה-70 לירושלים שנערכו בפרגוואי והודיע על רצונו להעביר את שגרירות ארצו לירושלים וציין כבר אז כי הוא מקווה שהמהלך יושלם עד לסיום כהונת ממשלתו באוגוסט.

במהלך תקופת כהונתו של קארטס שינתה פרגאווי מקצה לקצה את דפוסי ההצבעה שלה באו”ם והיחסים עם ישראל הגיעו לשיא של שיתופי פעולה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר  בטקס: “אני רוצה להתחיל בהצדעה לידיד גדול של ישראל וידיד אישי שלי. תודה לך הוראסיו. זה יום גדול לישראל, יום גדול לפרגוואי ויום גדול לידידות בינינו”.

נתניהו הזכיר כי פרגוואי עזרה ליהודים לברוח מהנאצים, והבטיח כי “לעולם לא נשכח זאת”.

נתניהו  אמר עוד: “פרגוואי תמכה וסייעה בהקמת מדינת ישראל, ולא נשכח גם את זה”.

ראש הממשלה הוסיף: “פרגוואי תחת המנהיגות שלך נקטה צעדים אמיצים בזירה הבינלאומית וסירבה לשתף פעולה עם השקרים נגד ישראל. לעולם לא נשכח את זה. יש לנו שיתוף פעולה גדול בין המדינות, וזה הזמן לעשות אפילו יותר”, אמר נתניהו.

קארטס אמר כי העברת השגרירות מבטאת סולידריות של פרגוואי עם ישראל, וכי העמים חולקים ערכים דומים כמו דמוקרטיה, חופש וזכויות אדם. “אנחנו פותחים באופן רשמי את השגרירות של פרגוואי בירושלים הנצחית”, אמר קארטס.

ריבלין, נשיא פארגווי

צילום: עמוס בן גרשום / לעמ

מוקדם יותר נפגש נשיא המדינה ראובן ריבלין עם נשיא פרגוואי, לקראת פתיחת השגרירות – ואמר:  “אני שמח וגאה לארח אותך כאן אדוני הנשיא בירושלים בירת ישראל, שנתיים לאחר ביקורך הממלכתי בישראל. פרגוואי רחוקה אלפי קילומטרים מישראל, אך הלבבות שלנו קרובים. במשך למעלה מ-70 שנה, פרגוואי חברת אמת של ישראל ואכן, אנו מציינים 70 שנים לישראל ולכינון היחסים הדיפלומטיים בינינו”.

נשיא המדינה הוסיף וציין שהוא בטוח שבעקבות פרגוואי, מדינות רבות יעבירו אף הן את שגרירויותיהן לירושלים. “היחסים האיתנים בין המדינות הלכו והתחזקו במשך השנים, הודות לשיתופי הפעולה בתחומי הייצוא והמסחר, החקלאות והביטחון”, אמר הנשיא, והודה לנשיא פרגוואי על ביקורו והעברת השגרירות כפי שהבטיח שיעשה.

“מדינת ישראל ועם ישראל מודים לך, אדוני הנשיא, על החברות הכנה והעמוקה ועל חיזוק היחסים בין המדינות תחת הנהגתך, כעת אני מקווה שתבוא לביקורים תכופים יותר, שנתיים הם פרק זמן קצר בין ידידים.”

נשיא פרגוואי הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: “זהו ביקורי השני בישראל כנשיא, אבל כעת אני בטוח שאבקר לעיתים קרובות יותר, בישראל אני מרגיש בבית. רבים שואלים אותי מדוע החלטנו להעביר את השגרירות לירושלים ועל כך אני יכול להשיב – שאנו שמים את הדברים במקום הנכון. אנו לא חבים לכם דבר, ואתם לא חבים לנו דבר, זהו המעשה הנכון לעשות”.

במשרד החוץ נערכים למעבר של שגרירויות נוספות לירושלים בתקופה הקרובה – הן ממדינות דרום אמריקה והן ממדינות אירופאיות.

על פי הערכות, הדגש כעת הוא על פעילות מול מדינות במזרח אירופה. במידה והפעילות המדינית הזו תניב הצלחה, יהיה בכך כדי לשבור את מאמצי שרת החוץ של האיחוד האירופי, הפועלת למנוע מעבר של שגרירויות לירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות