הונאת ענק בכרטיסי אשראי: כך הלבין תושב חברון 31,000,000 ש”ח

חלמי גית, תושב חברון בן 33, מואשם שהפעיל פורומים לשיתוף פרטי כרטיסי אשראי גנובים, והונה גם את משתמשי הפורומים בדרכים שונות • המשטרה תפסה את ארנק הביטקוין שלו
חיים טוויל
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 11:48

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חלמי גית, תושב חברון, בן 33.

גית מואשם בפרשה רחבת היקף של ניהול פורומים לשיתוף ומכירה של פרטי כרטיסי אשראי גנובים. הפורומים כללו כ-1,300,000 משתמשים מכל רחבי העולם, והובילו להונאות ענק בכרטיסי אשראי.

בין היתר, היו בפורום פרטים של מאות כרטיסי אשראי ישראליים, והמשתמשים באתר חייבו את הכרטיסים הישראליים בסכום של לפחות 1,000,000 ש”ח, תוך שהם מנסים לחייב בעוד לפחות 5,000,000 ש”ח.

העבירות בהן מואשם גית הן הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן אמצעים לביצוע פשע, עבירות על חוק המחשבים והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-1,000 ביטקוין (BTC).

על פי כתב-האישום, גית הקים וניהל את הפורומים בשנת 2008 ועד למועד מעצרו בתחילת החודש. הכניסה אל הפורומים הייתה ללא תשלום, אולם המשתמשים יכלו לרכוש מעמד VIP, תמורת תשלום לגית, ובמקרה כזה היו זוכים לקבל פרטים גנובים של כרטיסי אשראי “טריים”, אשר הסיכוי לחייב אותם בפועל – גבוה יותר.

בנוסף, גית פרסם מדריכים שסיפקו מידע וכלים כיצד לבצע עבירות מחשב שונות, לפרוץ מרחוק למחשבים ולהשתלט על מחשבים או על שרתים מרוחקים.

אישום נוסף מייחס לגית עבירות של הונאה כלפי משתמשי הפורומים שלו: כך למשל נהג גית להציע במרמה למכירה מכשירי טלפון סלולריים במחירים מוזלים. מרגע שמשתמש היה מעביר לידיו של גית את כספו, היה גית חוסם את המשתמש מהאתר, ונוטל את כספו מבלי לספק תמורה. לאחר מכן היה מפרסם הודעה, כביכול בשמו של המשתמש המרומה, שבה הוא מודה לגית על אספקת הטלפון הנייד המוזל.

כמו כן, גית דרש כי כל התשלומים אליו יתבצעו באמצעות ביטקוין, שמלכתחילה מקשה מאוד על איתור המחזיק בו; בנוסף, גית פעל באופן עקבי להסוואת זהותו באמצעים טכנולוגיים, ביצע העברות כספיות רבות בין ארנקי ביטקוין לצורך טשטוש עקבותיו, השתמש בשירותי מיסוך מקוונים להרחקתו מחשבונותיו השונים, וכן רשם חלקים מהרכוש שבבעלותו על שמם של קרובי משפחתו.

הפרקליטות מייחסת לגית הלבנת הון בהיקף של לפחות 1,071 ביטקוין ששוויים, נכון להיום, מוערך בכ-31,000,000 ש”ח.

במהלך החקירה, בצעד תקדימי, נתפס ארנק ביטקוין של הנאשם והועבר הסכום שנמצא בו לארנק ביטקוין משטרתי.

בכוונת הפרקליטות לחלט את כל תכולת ארנקי הביטקוין של הנאשם, אם וכאשר יורשע בדין. התיק נחקר על-ידי חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות