אמיר חצרוני תובע מיליון שקלים מפייסבוק בגלל שחסמה את חשבונו

המרצה לתקשורת, אחד הפרובוקטורים האהובים ברשתות החברתיות, טוען כי החסימה שלו עצרה מגעים לקמפיינים פרסומיים, ופגעה אנושות ביכולת שלו להפיץ את תכנית טלוויזיה השבועית שהוא מככב בה
נוחי גולד
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 11:00

אמיר חצרוני, מרצה לתקשורת ואחד הפרובוקטורים האהובים ברשתות החברתיות, תובע את חברת ‘פייסבוק’ בסכום של מיליון שקלים, לאחר שנחסם ברשת החברתית.

בנוסף מבקש חצרוני מבית המשפט צו שיורה ל’פייסבוק’ להחזיר את עמוד הפייסבוק שלו לפעילות,  להעניק לו באופן מיידי גישה לחשבון האישי שלו, כדי שיוכל לגבות אותו, ולהגיב לדברי לשון הרע שמתפרסמים נגדו – ולספק לו פרטים על אודות המידע שגרם לחסימתו.  עוד הוא מבקש לקבל חשבונות המפרטים את ההכנסות שצמחו לפייסבוק מכוח הפרסומים שלו והשימוש בשמו.

חצרוני כותב בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו”ד יונתן קלינגר: “פייסבוק סגרה את החשבון שלי, לא סיפקה לי מענה לשאלה מדוע עשתה כן, ואף לא נתנה לי אפשרות בפועל לערער על החלטה זו; ערעור שהגשתי והובטח לי שייענה לא נענה כלל”.

חצרוני, שמציג את עצמו כסופר, פובליציסט, סטנדאפיסט, פרסומאי, יזם נדל”ן ופרזנטור למוצרים, כותב על עצמו, כי “התפרסם במיוחד בזכות רעמת השיער המזהה אותו, והוא הישראלי היחיד שנבחר כחבר מן המניין באקדמיה הבינלאומית של מדענים עם שיער שופע”.

בהמשך הוא מציין כי החסימה שלו שיתקה קמפיין פרסומי לארגון פוליטי ימני, עצרה מגעים לקמפיינים נוספים למחליק שיער ולמטבחים, ופגעה אנושות ביכולת שלו להפיץ את תכנית טלוויזיה השבועית שהוא מככב בה, יחד עם בני ציפר – תכנית שלטענתו התנהלו מגעים להעבירה לערוץ מסחרי עם ‘תקציב מפנק’.

חצרוני טוען גם, כי ‘פייסבוק’ איפשרה לאחרים לפרסם דברים פוגעניים כלפיו, אך חסמה תגובות שהוא פירסם ברשת החברתית. המשמעות: פייסבוק אינה אוכפת את התנאים שלה באופן שיוויוני.

חצרוני מפרט בכתב התביעה את הנזקים, שהגיעו לסך של מיליון שקלים: “אבדן הזמן שהשקיע התובע בניהול ותחזוקת החשבון שלו ברשת החברתית פייסבוק, הרווחים שהצמיחה פייסבוק כתוצאה מהשימוש בתוכן שהתובע יצר, הרווחים שהצמיחה הנתבעת כתוצאה מהשימוש בשמו של התובע, דמותו, כינויו, הנזק שנגרם לתובע מאבדן הבמה העתידי, והקטנת החשיפה שלו לציבור אוהדיו המוצהר, אבדן יכולתו של התובע להגיב על מעשי עוולה של אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות