מדוע הרב אהרון ירחי הודח מתכנית שאלות עם מאזינים ברדיו ‘מורשת’?

הרב אהרון ירחי השיב בתכנית שבועית קבועה ברדיו 'מורשת' לשאלות המאזינים • אבל כעת סמנכ"ל הרדיו, לי-אור אברבך, הדיח אותו לאחר שהתבטא כי "החילוניות היא מחלה"
אבי כץ
ז' סיון התשע"ח / 21.05.2018 01:02

הרב אהרון ירחי, שמזה יותר מעשור השיב לשאלות מאזינים ברדיו מורשת של תאגיד השידור ‘כאן’ – הודח משידור תוכניתו.

לפי דיווח של נתי טוקר ב’דה מרקר’, ההדחה בוצעה לאחר שהרב התבטא כמה פעמים באחרונה באופן פוגעני כלפי קבוצות אוכלוסייה.

הרב ירחי, שנוהג להעביר הרצאות ושיעורי תורה ולהשיב לשאלות, השיב ברדיו ‘מורשת’ לשאלות המאזינים בתוכנית שבועית קבועה, באמצעות שיחה טלפונית.

המקרה שהוביל להדחתו על ידי סמנכ”ל הרדיו, לי-אור אברבך, הייתה התבטאות שעסקה בשאלה של מאזינה האם לארח קרובי משפחה שאינם שומרי תורה ומצוות ואינם “לבושים בצניעות”.

הרב ירחי ייעץ לה שלא להכניס חילונים לביתה במידה שיש בו ילדים: “זה דומה למישהו שיש לו מחלה מידבקת. הוא מסכן וזה נורא, אבל אף אחד לא יכניס אותו אליו הביתה. חילוניות זו מחלה. הם רק לא יודעים את המחלה שיש להם”.

הרב ירחי אמר עוד: “אדם צריך לקרב את קרוביו. כדאי שתלמדי את המשפחה שלך מה זו תורה. התורה דרכיה דרכי נועם. מצד שני זה מאוד מסוכן. יש לך ילדים בבית. להביא לבית ילדים אנשים שאינם שומרי תורה ומצווה זו סכנה. הם באים אליך בצורה לא צנועה, מדברים דברים שלא כדאי לשמוע אותם. הנזק הוא לילדים. גם אם אין לכם ילדים, יש בזה סכנה. אם כבר אתם מבוגרים ונכנסת טוב לעולם החרדי אדרבה תזמינו אותם שיראו מה זה בית יהודי, מה זה שבת ויום טוב”.

מגיש התוכנית הביע הסתייגות מדבריו של הרב, והבהיר: “אלה אחינו, כולנו אחים, והדברים שאמרת בנושא של הקרבה והאחדות אלה הדברים החשובים”. הרב השיב: “בוודאי, אבל לא צריך לחשוב שאם מקרבים אותם אנחנו צריכים להידבק איתם וחס ושלום, עלולים להינזק. זה מאוד עדין הדבר הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות