יוסי כהן התלוצץ על מסמכי הגרעין: “תענוג לגנוב מפרסים”

חיים טוויל
|
ז' סיון התשע"ח / 20.05.2018 22:14
רא המוסד התייחס ב’תיקון ליל שבועות’ במודיעין למבצע שהותיר את העולם פעור-פה, וסיפר כי בעקבות חשיפת המסמכים, מקביליו בארגוני הביון בעולם פנו כדי לשאול איך ניתן לסייע לישראל • מה הוא השיב להם, ומה ענה לאחד מאנשיו ששאל אותו ברגעי המתח במי הוא מאמין

ראש המוסד, יוסי כהן, סיפק במהלך לימוד תיקון ליל שבועות שנערך בעיר מגוריו מודיעין, התייחסות נדירה למבצע במסגרתו הובאו לארץ מסמכי תכנית הגרעין של איראן – כשאמר: “זה תענוג לגנוב מפרסים”.

לפי דיווח של בני טיילטבוים ברשת ב’,  ראש המוסד סיפר עוד, כי לאחר פרסום המבצע והצגת המסמכים על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא שוחח עם מקביליו בארגוני הביון בעולם, ששאלו כיצד הם יוכלו לסייע לישראל.

הוא התבדח עם הנוכחים ב’תיקון’ ואמר כי השיב להם, שהם יעזרו בכך שיתמכו בישראל בתחרות האירוויזיון.

כהן אמר עוד במהלך האירוע: “כל אדם צריך להאמין במשהו. אסור ליפול לייאוש”.

הוא שחזר כי ברגעי המתח של המבצע להבאת המסמכים מאיראן, אחד מאנשיו שאל אותו במי הוא מאמין, וזה השיב לו: “אני מאמין באלוהי המעברים”.

ראש הממשלה חשף את המבצע של המוסד לפני כחודש, כשהודיע כי ישראל הצליחה להניח את ידיה על הארכיון הגרעיני הסודי של איראן.

נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בקריה שבתל אביב, והציג את הקלסרים והדיסקים שהביאו אנשי המוסד. בנאומו אמר נתניהו כי ישראל מחזיקה בכחצי טון של מסמכים השייכים לתכנית הגרעין האיראנית, בהם יותר מ-100,000 מסמכים סודיים של משטר האייתוללות.

לדבריו, התיקים הסודיים מראים בבירור את הפעולות שאיראן עשתה כדי להשיג נשק גרעיני, ומוכיחים שאיראן “שיקרה לעולם במצח נחושה”, כדי שהמעצמות יאשרו את הסכם הגרעין עמה.