עודה התפרע וקילל שוטר I ליברמן: מקומם של המחבלים האלה בכלא

יו"ר הרשימה המשותפת התעמת עם שוטרים שמנעו כניסתו לבית חולים בני ציון בחיפה, כשהגיע לבקר חבר שנעצר - וקילל את השוטרים • ליברמן: "כל יום שעודה ושות' מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון" • טיבי: "מחבלים? כלא? ליברמן תתכונן. הראשון שיגיע לטריבונל הוא אתה"
קובי פינדרוס
ז' סיון התשע"ח / 20.05.2018 21:15

גם הוא מאבד את העשתונות: חבר הכנסת איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת הערבית, התעמת בשבת עם שוטרים שמנעו את כניסתו לביקור חולים בבית החולים ‘בני ציון’ בחיפה.

עודה ביקש לבקר את חברו, ג’עפר פרח, מנכ”ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, שאושפז בבית חולים בחיפה, לאחר שנפצע במהלך התפרעות בהפגנה בלתי חוקית ברחוב נתנזון בחיפה.

לאחר שנמנעה כניסתו של חבר הכנסת לבית החולים, החל עודה להשתולל ולקלל את השוטרים במילים כמו ‘אתה אפס’ ועוד.

שוטר שספג את הקללות התלונן נגד ח”כ עודה, בגין העלבת עובד ציבור.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לאירוע: “כל יום שאיימן עודה ושות’ מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה. מקומם של המחבלים האלה הוא לא בכנסת אלא בכלא. הגיע הזמן שישלמו את המחיר על מעשיהם”.

ח”כ עודה הגיב: “חבל שלא צייץ שתוך 48 שעות אני בכלא – אז בכלל הייתי יודע שאין מה לדאוג” – תוך שהוא רומז לאיומי ליברמן על איסמעיל הנייה.

בהקשר לאירוע עצמו אמר חבר הכנסת: “בימים האחרונים אנחנו עדים למתקפה מאורגנת של המשטרה נגד מפגינים, אזרחים ערבים, בכל הארץ בניסיון לדכא ולהשתיק את המחאה על האירועים בעזה. הגעתי לבית החולים על מנת לבדוק את מצבו של ג׳עפר פרח, שנעצר בריא, ותחת ידם של השוטרים הגיע למצב שנזקק לאשפוז.

“השוטרים שהתעלמו מהחסינות הפרלמנטרית שלי חסמו את דרכי באגרסיביות. כל אזרח שמאמין בחופש הביטוי צריך להזדעק נגד התנהלות המשטרה בימים האחרונים ולהצטרף אלינו למחאה”.

ח”כ אחמד טיבי צייץ בתגובה לדבריו של שר הביטחון: “מחבלים? כלא? ליברמן תתכונן, אותנו אולי תצליח לדחוק לחקירה פוליטית, אבל הראשון שיגיע לטריבונל (בינ”ל) הוא אתה”.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פנה הערב (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח”כ איימן עודה, וזאת בעקבות תיעוד הדברים הגסים שהטיח בשוטרים שמילאו את תפקידם במהלך אירועי סוף השבוע האחרון.

“לא ייתכן שחבר כנסת מכהן יקלל שוטרים ויפריע להם בעת מילוי תפקידם. פניתי ליועמ”ש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד עודה בגין ההתבטאויות המקוממות וההפרעה לשוטרים ששמרו על עצורי ההפגנה.

“הגיע הזמן שחברי הכנסת מהרשימה המשותפת ישלמו מחיר על מעשיהם ועל התנהגותם הגסה”, אמר ארדן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות