בגלל שריפות: חסימות כבישים, שיבושים בנתב”ג; תושבים פונו

שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ גרמו לשיבושי תנועת המטוסים, בשל שריפה שפרצה בסמוך לשדה התעופה, הרכבות והמכוניות • תושבים ביישובים גבעת כ"ח וברקת פונו • כביש 5 נחסם גם הוא בשל שריפת חורש סמוך • הכינו שקיות מים: בשבת ובחג יהיה שרבי ברוב איזורי הארץ
חיים טוויל
ד' סיון התשע"ח / 18.05.2018 13:18

תושבים ביישובים גבעת כ”ח וברקת פונו היום (שישי) מבתיהם בעקבות שריפה שפרצה באזור וגרמה גם לעיכובים בהמראות ובנחיתות בנתב”ג.

רשות שדות התעופה מסרה, כי כל חלונות הזמן להמראות ונחיתות מתבצעות בתיאום מול מפקד הכבאות במחוז מרכז. מטוס אחד אף נשלח אחד לשדה חלופי.

בהמשך נמסר כי ההמראות מבן גוריון עברו למסלול 21 לכיוון דרום למרות הרוח, זאת על מנת לשחרר את הפקק של ההמראות. הנחיתות מתבצעות על מסלול 08 ממזרח.

בעקבות השריפה נחסם לתנועה כביש 4613 שבין נמל התעופה למושב ברקת.

מהמשטרה נמסר: “עשרות תושבי גבעת כוח, אשר בתיהם סמוכים למוקד השריפה, פונו למען בטיחותם. מיד עם השגת שליטה מלאה על השריפה על ידי כוחות כב”ה, הם יורשו לשוב לבתיהם. אין נפגעים בעקבות השריפה והצירים הסמוכים פתוחים לתנועת כלי רכב”.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדחי שמחי קרא לציבור להימנע מהדלקת אש בכל צורה שהיא, לרבות עבודות ריתוך ושריפת גזם. “בשל הרוחות המזרחיות, כל שריפה קטנה עלולה להתפשט במהירות ולגרום לנזקים”, הזהיר שמחי.

מוקד אש נוסף פרץ גם בקרבת מסילת הרכבת באזור להבים –  וכתוצאה מכך שובשה תנועת הרכבות בדרום.

שריפה, משטרה

צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, פרצה שריפת חורש באזור ירקונים והתנועה בכביש 5 ממחלף התקווה למחלף ירקון בשני הכיוונים נחסמה לתנועה. כביש 40 מחלף ירקונים לדרום נחסם גם כן לתנועה.

הטמפרטורות החזויות להיום: צפת 32, קצרין 37, טבריה 41, נצרת 36, עפולה 40, בית שאן 41, תל אביב 39, אשדוד 35, לוד 41, ירושלים 36, ים המלח 42, באר שבע 41, מצפה רמון 36, אילת 42.

מ”מטאו טק” נמסר כי ביום שבת יהיה שרבי ברוב איזורי הארץ ויורגשו עומסי חום כבדים, וביום ראשון תחול ירידה בטמפרטורות, אם כי יוסיף להיות חם מהרגיל.

ירידה קלה נוספת בטמפרטורות תורגש ביום שני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות