עימות מטלטל את צמרת המשטרה: אלשיך ‘תופר תיק’ להלוי בגלל ביבי?

מתיחות בין המפכ"ל למפקד מחוז ירושלים לקראת החלטת ראש הממשלה אם להאריך את כהונתו של אלשיך • בכירים במשטרה: המפכ"ל חושד שנתניהו יעדיף למנות את הלוי, שמקיים איתו קשר חשאי - במקומו • מקורבי הלוי: "מנסים לתפור לו תיק" • משרד רה"מ: "שקר מוחלט ומגמתי"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 20:27

האם מפקד מחוז ירושלים מאגף את מפכ”ל המשטרה בדרך למפכ”לות? גורמים בכירים במשטרה ובמערכת הפוליטית מאשימים בימים האחרונים את מפקד מחוז ירושלים, יורם הלוי, בניהול ‘ציר עוקף אלשיך’ עם אנשי ראש הממשלה.

על פי דיווח בחדשות 2 וב’כאן’, אלשיך טען בשיחות סגורות כי “מתקיים קשר חשאי בין יורם הלוי לבנימין נתניהו”, לקראת החלטת ראש הממשלה שלא להאריך את כהונת המפכ”ל – ולמנות את יורם הלוי במקומו.

ב’כאן’ דווח, כי קציני משטרה טוענים כי קיימים יחסים קרובים בין הלוי לבכירי העיתון ‘ידיעות אחרונות’, וכי הניצב סומן כ”עוין” בסביבת ראש הממשלה בגלל קשרים אלו. לדבריהם, הקשר עם נתניהו נועד לגשר על כך.

בחדשות 2 דווח, כי המתיחות התפתחה על רקע סבב המינויים האחרונה בצמרת המשטרה.

לפי החלטת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ”ל, ניצב מחוז תל אביב שמונה לא מזמן, דוד ביתן, יתמנה לסגן מפכ”ל המשטרה.

כעת מתברר שלמרות שתפקיד סגן המפכ”ל הוצע תחילה למפקד מחוז ירושלים – הוא סירב לקבלו, בטענה, בין היתר, כי הוא שימש בכמה תפקידים שיאפשרו את התמודדותו על תפקיד המפכ”ל הבא.

בצמרת המשטרה מעריכים כי הלוי סירב לקבל את התפקיד על רקע יחסיו העכורים עם מפכ”ל המשטרה, וכדי שלא לעבוד בשלב הזה תחתיו במטה הארצי.

בסביבת מפקד מחוז ירושלים הכחישו את הטענות כי הוא מקיים קשרים עם  נתניהו וטענו כי אלשיך מנסה לתפור לו תיק, כדי לטרפד את מינויו למפכ”ל.

גם במשרד ראש הממשלה הכחישו את הפרסום וטענו: מדובר “בשקר מוחלט ומגמתי”.

יורם הלוי

ניצב יורם הלוי. Yonatan Sindel/Flash90

מדוברות המשטרה נמסר: “במשטרת ישראל דוחים את הטענות בדבר עימותים או כל אמירות אחרות הנוגעות לאופי מערכת היחסים עם בכירי המשטרה. המפכ״ל הוביל רפורמות רבות במשטרה ביחד ובשיתוף מלא עם סגל הפיקוד הבכיר כולו. המפכ״ל ימשיך לפעול ביחד עם ניצב יורם הלוי לקיום שגרת חיים תקינה לתושבי ירושלים והסביבה. שוב אנו עדים לדיסאינפורמציה המובאת כביכול בשם המפכ״ל או ‘מקורביו’. צר לנו על הטעיית הציבור, האחריות על הפרסומים הינה על אחריות המפרסם”.

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד האשים הערב כי מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך פועל נגד ראש הממשלה כנקמה על כך שנתניהו החליט שלא להותיר את אלשיך בתפקיד שנה נוספת.

”לא יאומן כיצד אלשיך פועל נגד רה״מ כפעולת נקם על אי הארכת כהונתו כמפכ״ל. אני מתקשה להבין איך אדם שקיבל את אחד התפקידים המשמעותיים ביותר, משתמש בו כדי לנסות להפוך שלטון במדינת ישראל”, אמר זוהר.

”בזמן שנתניהו עסוק בשמירה על ביטחון ישראל ועל האינטרסים הבינלאומיים שלנו אלשיך פועל נגדו באופן אישי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות