ביבי על ביזוי תפילין: בעד סאטירה – אבל יש דברים שפשוט לא עושים

ראש הממשלה מחה, במהלך חוג התנ''ך שהתקיים בבית, על ביזוי התפילין בתכנית ארץ נהדרת: "לא חייבים להיות חובשי כיפות כדי להבין את החשיבות של המורשת שלנו" • רמז גם על הקשרים עם מדינות ערב: "דווקא מבני ישמעאל יש גם התפתחויות חיוביות"
אבי כץ
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 19:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (חמישי), במהלך חוג התנ”ך שהתקיים בביתו, לביזוי התפילין במערכון של התכנית ‘ארץ נהדרת’.

חוג התנ”ך התקיים בפעם ה-11 והוא נקרא על שם שמואל בן ארצי ז”ל, אביה של שרה נתניהו וחמיו של ראש הממשלה.

נושא המפגש היה הפעם בנושא “מקומו של ישמעאל בסיפורי האבות”.

נתניהו אמר בפתח המפגש: “כל פעם שאנו נפגשים זה מתדלק את הנשמה, והנשמה היא הכי חשובה. אני חושב שלא חייבים להיות חובשי כיפות כדי להבין את החשיבות של המורשת שלנו לעתיד עמנו. זה מהות הקיום שלנו, זה מה שמבדל אותנו, זה מה שמייחד אותנו, וזה מה שמחזק אותנו.

”דווקא בימים האחרונים ראיתי איזשהו דבר, לכאורה סאטירי, אבל אני רוצה להגיד לכם, אני בעד סאטירה ובעד פרודיות, כולכם יודעים שאנחנו מעת לעת סופגים כמות כזאת גם כלפינו וזה בסדר גמור, אין לי בעיה עם זה. אבל יש דברים שפשוט לא עושים, פשוט לא עושים”.

נתנהו הוסיף: ”אני מברך על כך שנדון היום בישמעאל, נושא שהוא חשוב לנו, אם כי הבעיות המרכזיות שלנו היום באות ממקום אחר, ודווקא מבני ישמעאל יש גם התפתחויות חיוביות שלא תמיד הציבור יודע לגביהן, והן מפתיעות. (ההתפתחות) השלילית מוכרת, אבל החיובית פחות מוכרת, ואנחנו מתמודדים עם השלילי, אבל גם מחפשים את החיובי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות