רצו לשלם הוצאות משפט באגורות, אך עוה”ד נעלב וסירב • צפו

אנשי 'עוצמה' קבעו עם פרקליטו של באסל גטאס וביקשו למסור לו שקיות שהכילו מטבעות ושטרות • אלא שעורך הדין סירב לקבל את הכסף - כי מדובר בעלבון • שופט 'העליון', מני מזוז, יכריע: האם מותר לשלם הוצאות משפט בעשרות אגורות ושקלים?
חיים טוויל
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 18:14

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, מבקש להכריע: האם מותר לשלם הוצאות משפט בעשרות אגורות ושקלים?

לפני כשנה עתרו ראשי עוצמה יהודית – ד”ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, איתמר בן גביר ויו”ר להבה בנצי גופשטיין – לבית המשפט העליון, כנגד הסדר הטיעון עם ח”כ לשעבר באסל גטאס.

בג”ץ דחה על הסף את הבקשה ושופטי בית המשפט יורם דנציגר, עוזי פוגלמן ומני מזוז הורו לאנשי ‘עוצמה’, בצעד חריג, לשלם הוצאות על סך של אלפים ש”ח לבאסל גטאס.

אנשי ‘עוצמה’ קבעו עם פרקליטו של גטאס וביקשו למסור לו שקיות שהכילו מטבעות ושטרות, אלא שעורך הדין סירב לקבל את הכסף – ומסר הודעה לבית המשפט העליון, כי מדובר בעלבון.

עורך הדין טען כי במידה ובית המשפט העליון יסבור שאין בדברים פגם, הוא מוותר על תשלום ההוצאות.

עו”ד בן גביר  טען  בפני בית המשפט, כי מדובר בשאלה שעניינה לא אמור לידון בבית המשפט העליון, אלא בלשכת ההוצאה לפועל – אם וכאשר גטאס יטען טענות.

עורך הדין הוסיף גם לגופם של דברים, כי אם בית המשפט העליון יתערב, הרי שמדובר בראש ובראשונה בשאלה עובדתית ויש לקיים דיון בהרכב של שלושה ולהציג את השקיות עם הכסף.

עוד טען עורך דין בן גביר, כי גם אם היו משלמים את כל התשלום רק בעשרות אגורות, הרי שמדובר בכסף כדת וכדין במדינת ישראל, ולא ניתן לקבוע שמדובר בכסף שאין לאפשר באמצעותו תשלום הוצאות.

השופט מזוז יכריע בבקשה בקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות