דרעי: “צריך להעלות אחוז החסימה – כדי שיהיו גושים יותר גדולים”

בראיון שהעניק לגל"צ הסביר יו"ר ש"ס כי הורדת אחוז החסימה תפר את היציבות השלטונית: "אתה רוצה שאגיד מה יקרה אם יורידו את אחוז החסימה? מה יקרה בבית היהודי? מה יקרה ביהדות התורה? מספיק. אתם רוצים מפלגות של 2-3 מנדטים?"
אריה ריבקינד
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 13:58

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי הסביר היום (חמישי), בראיון שהעניק לגלי צה”ל מדוע הוא מתנגד להורדת אחוז החסימה.

לדבריו, הורדת אחוז החסימה תפר את היציבות השלטונית: “אני מתנגד בכל תוקף להורדת אחוז החסימה, אני שם וטו. אי אפשר כל בחירות לשנות את השיטה, אנחנו מטריפים את המערכת, צריכים קצת יציבות, העלינו את אחוז החסימה, יש בכך ברכה. אתה רוצה שאגיד מה יקרה אם יורידו את אחוז החסימה? מה יקרה בבית היהודי? מה יקרה ביהדות התורה? מספיק. אתם רוצים מפלגות של 2-3 מנדטים?”

דרעי הסביר בראיון כי לא רק ש”ס מתנגדת למהלך:  “ראשי המפלגות – ליברמן, כחלון, בנט וליצמן, מתנגדים להורדת אחוז החסימה. על פי ההסכם הקואליציוני, אי אפשר להוריד את אחוז החסימה או לשנות אותו, כל חוק יסוד, בלי הסכמת כל מרכיבי הקואליציה”.

דרעי הוסיף: “אני מאוד מאוד מתרגש ומאוד מעריך את דאגתו של ראש הממשלה, אני גם הצעתי לו: תדאג לליכוד, אני אדאג לש”ס. אני לא דואג בכלל, אם הייתי דואג – הייתי פועל. תראו את התוצאה. ש”ס בעזרת ה’, מהיכרותי את השטח, תצליח ואני מעודד, ואני מאוד מודה לכל אלו שדואגים לנו”.

בהמשך הראיון הוא אמר כי לדעתו יש לשקול דווקא את העלאת אחוז החסימה. “אני מבחינתי חושב שצריך לשקול אפילו להעלות את אחוז החסימה, מעבר למה שהעלו עכשיו, כדי שיהיו גושים יותר גדולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות