זזנו? המלונות בטורקיה מתרסקים: מלונות יוקרה של 5 כוכבים ב-38 שח

שחיקת המחירים היא תוצאה של שני גורמים: שחיקת ערך הלירה הטורקית, לכן השקל החזק מול הלירה מוזיל עבורנו את מחיר המלון הטורקי • בנוסף המדינה משדרת עויינות כלפי המערב הגורם לשחיקה בתיירות הנכנסת
שייע קליין
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 12:58

הפגיעה בכלכלה הטורקית נותנת את אותותיה ומלונות מתרסקים למחירים חסרי תקדים.

מבדיקה באתר השוואת מחירי המלונות ‘הוטלס קומביינד’ עולה, כי מלונות יוקרה של 5 כוכבים מציגים מחיר של 38 שקל לאדם לסוף שבוע באיסטנבול.

עוד עולה מהבדיקה, שהמחיר באנטליה הוא 46 שקל לאדם במלון יוקרה לסופ”ש, ובאנקרה 45 שקל.

לדברי איל סגל מאתר הוטלס קומביינד, שחיקת המחירים היא תוצאה של שני גורמים: שחיקת ערך הלירה הטורקית, לכן השקל החזק מול הלירה מוזיל עבורנו את מחיר המלון הטורקי. בנוסף המדינה משדרת עויינות כלפי המערב הגורם לשחיקה בתיירות הנכנסת.

המלונאים לא יודעים לאן המצב יתפתח וכמה זמן הוא יימשך ולכן עדיף להם למשוך תיירים עם דילים מוזלים, מאשר להישאר עם חדרים ריקים.

מלונות בכל מקרה משלמים הוצאות שוטפות על חדר ריק, כי הם צריכים לשלם משכורות לצוות העובדים, מיסי נדל”ן והוצאות נוספות. עבורנו הסכום נראה נמוך מאוד, אבל שכר העובדים הוא קבוע בלירה טורקית שערכה נשחק וגם ארוח מוזל יכול לסייע למלון לאזן את הוצאותיו.

לפי ניתוח חיפושי גולשים בהוטלס קומביינד עולה, כי טורקיה כבר אינה במפת היעדים המעניינים את הישראלים.

מגמות החיפוש לנופש הן בתיירות פנים לחופשות הקיץ בכיכובן של אילת, ים המלח ותל אביב. לחופשות ביעדים קרובים מתעניינים בעיקר באמסטרדם, לונדון, קפריסין, ברלין, בודפשט, בוקרשט, ורשה ופראג.

היעד המרוחק היחיד ברשימת היעדים המובילים שזוכה לאותה פופולאריות היא ניו יורק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות