אופיר אקוניס: “ארדואן ניאו-פשיסט ששונא אותנו”. גולד: “הוא מגעיל”

שר המדע והטכנולוגיה תקף את נשיא טורקיה: "תפיסתו היא איבה חסרת פשרות למדינת ישראל משחר נעוריו. המדינה הייתה צריכה מזמן להכיר בשואת הארמנים" • השר ארדן: "צריך לחשוף את פרצופו האנטישמי" • סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי: "הוחלט שלא לנתק את היחסים עם טורקיה"
נתן פרל
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 10:15

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס תקף הבוקר (חמישי) בראיון ב’כאן רשת ב’ את נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן ואמר כי הוא “ניאו-פשיסט ששונא את ישראל”.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בתכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ כי צריך לבודד את טורקיה בזירה הבינלאומית ולחשוף את פרצופו האנטישמי של ארדואן.

“תפיסתו היא איבה חסרת פשרות למדינת ישראל משחר נעוריו”, תקף אקוניס את ארדואן בריאיון. השר ציין כי על ישראל להכיר בשואת הארמנים: “המדינה הייתה צריכה מזמן להכיר בשואת הארמנים. מדובר באחד האירועים ההיסטוריים המזעזעים ביותר”.

אקוניס אמר עוד, כי “לא נבליג על השפלת השגריר”.

גם השר ארדן אמר כי ישראל צריכה להכיר בשואה הארמנית והדגיש כי עלינו “לעלות חמש מדרגות בפעילות הבינלאומית נגד ארדואן ונגד טורקיה. צריך לחשוף את פרצופו האנטישמי”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תקפה גם היא את ארדואן ואמרה כי הוא “רודן שידיו מגואלות בדם”.

חוטובלי הדגישה כי לאחר התייעצויות רבות, כולל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט שלא לנתק את היחסים עם טורקיה.

“זו מדינת ענק חשובה במרחב. כל נתיבי הטיסה שלנו עוברים בטורקיה. יש מסחר גדול איתם ויש שם קהילה יהודית גדולה שצריכה את הגב הישראלי. צריך לשמור על זה”, הסבירה.

מנכ”ל משרד החוץ לשעבר דורי גולד הסביר ברשת ב’ כי אנחנו לא בוחרים את השותפים שלנו וכי אחד היעדים בפיוס עם טורקיה היה שיפור היחסים עם המדינות הסוניות.

גולד ציין כי מדיניות התגובה של ישראל לארדואן נכונה: “מה שמדינת ישראל עושה היום זו תגובה הולמת – מידה כנגד מידה. אם הוא ידבר על רצח עם שישראל עושה בפלסטינים – שזה שטויות, אנחנו נדבר על שואת הארמנים”.

גולד אמר כי “ארדואן מגעיל” אבל ישראל לא צריכה לנתק את יחסיה עם טורקיה.

“צריך לזכור שהאויב האמיתי הוא איראן”, אמר גולד והוסיף כי אחת מנקודות התורפה של ארדואן היא היחס החם שלו לחמאס ולאחים המוסלמים שנתפסים כארגוני טרור בעולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות