בנט על מערכון הביזוי: עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין – לא

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך הגיב למערכון הביזוי של התכנית 'ארץ נהדרת': "אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה"
אבי כץ
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 09:44

יו”ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט התייחס הלילה (חמישי) למערכון ששודר בתכנית ‘ארץ נהדרת’, שבו הוא הוצג בלעג עם שני תפילין בצורת קרניים.

“עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל – לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה”, כתב בנט בדף הפייסבוק שלו.

לפוסט צירף השר תמונה שלו עם תפילין.

התוכנית ‘ארץ נהדרת’ עוררה אמש סערה לאחר ששידרה מערכון שבו נראה השחקן ערן זרחוביץ, בדמותו כנפתלי בנט, כשהוא עוטה תפילין בסגנון הקוקיות של הזמרת נטע ברזילי.

מדובר במערכון שבו הוא חיקה את ברזילי כביכול.

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הגיבה הבוקר: “הרשות רואה בביזוי סמליים דתיים של כל הדתות כמעשה חמור. על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסאטירה, נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים. על פניו נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה ברגשות ציבור רחב, דתי, חילוני ומסורתי בישראל”, לשון תגובת הרשות.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין גינה בחריפות את המערכון: “כשסוכני החרש של הק.ג.ב גררו אותי למעצר ברוסיה הם לקחו לי הכל, אבל דבר אחד הצלחתי להגניב לתא: זוג תפילין. כשניסו לקחת לי אותם – שבתתי רעב. בלעדיהם, ידעתי, לא אוכל לשרוד. עצוב שיש מי שהופך את התפילין לבדיחה סרת טעם. ארץ נהדרת – יש דברים שלא עושים”.

נפתלי בנט

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות