הגר”ד לאו על מערכון הביזוי: ‘הארץ לא נהדרת כשפוגעים בתפילין’ • צפו

יוסף גרינבוים
|
ג' סיון התשע"ח / 17.05.2018 00:02
מערכון בתכנית ‘ארץ נהדרת’, בו הוצגה דמותו של שר החינוך נפתלי בנט עם שני תפילין על ראשו בצורה מבזה – עורר סערה • הגר”ד לאו: “אנשים מסרו על זה את נפשם! אני זוכר יהודי בבר מצווה של הנין שלו, עומד ליד התפילין של הנין ובוכה! אז בזה לזלזל? על זה לצחוק?”

המערכון המזה של ‘ארץ נהדרת’: הרב הראשי, הגר”ד לאו, תקף הערב (רביעי) את עורכי התכנית ‘ארץ נהדרת’, שהציגו הערב (רביעי) את דמותו של שר החינוך נפתלי בנט עם שני תפילין על ראשו, כחיקוי להופעתה של נציגת ישראל באירוויזיון נטע ברזילי.

“השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום. זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים”, אמר הרב הראשי.

הרב לאו אמרעוד  כי הוא מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. “מדובר במעשה שלא ייעשה”, אמר.

בהרצאה לקראת ערב חג מתן תורה בלשכת עורכי הדין, הוסיף הרב הראשי והתבטא נגד הזלזול בתפילין בתכנית ‘ארץ נהדרת’:

“לצערי, הם עוברים את הגבולות ומזלזלים בדברים חשובים לאנשים. לזלזל במצוות תפילין שהיא יקרה כל-כך לאנשים, לזלזל בדבר שהוא סמל ואנחנו יודעים שילדים בני 13 חשים את החשיבות המיוחדת של קשירת התפילין על זרועם ועל ראשם – לזלזל בזה (לא צריך לראות את זה), מישהו זלזל בדבר יקר לאנשים.

“פגשתי יהודי שהיה באושוויץ והוא הצליח לגלות תפילין של ראש, לא היה של יד – במזוודות, והוא סיכן את חייו והצליח להחביא את התפילין של ראש, אחרי חודשים שהוא לא הניח. ואחר כך במשך כמה חודשים היה מסכן את נפשו ובורח והולך להניח תפילין של ראש בלבד.

“אנשים מסרו על זה את נפשם! אני זוכר את היהודי הזה בבר מצווה של הנין שלו, עומד ליד התפילין של הנין ובוכה! אמר: לך יש גם תפילין של יד, לי לא היה. אז בזה לזלזל? על זה לצחוק? אני לא יודע איך זה נראה וזה גם לא מעניין אותי. כואבת לי עצם המציאות הזו.

“יש דברים יקרים לעם ישראל לאורך כל הדורות. והארץ היא נהדרת בגלל שאנחנו יודעים לכבד דברים יקרים לאחרים. הארץ לא נהדרת כשפוגעים בדברים שחשובים לאחרים – וזה חבל”.