מערכון ב’ארץ נהדרת’ ביזה את התפילין – ועוררה סערה

במערכון בתכנית 'ארץ נהדרת' הוצגה דמותו של שר החינוך נפתלי בנט עם שני תפילין על ראשו, כחיקוי להופעתה של נציגת ישראל באירוויזיון נטע ברזילי • יועץ השר בנט: "הגזימו. צריך הרבה ביזוי ליהדות בשביל לייצר כזו דמות" • ח"כ ליצמן: "גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים"
אבי כץ
ג' סיון התשע"ח / 16.05.2018 22:43

סערה ברשתות החברתיות: במערכון של התכנית ‘ארץ נהדרת’, הוצגה דמותו של שר החינוך נפתלי בנט עם שני תפילין על ראשו, כחיקוי להופעתה של נציגת ישראל באירוויזיון נטע ברזילי.

השר אריה דרעי צייץ בתגובה: “הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!”

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן: “הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי”.

יו״ר יחד אלי ישי: “כך לא נראית סאטירה, כך נראה אבדן עשתונות ערכי וזלזול מחפיר של תוכניות הטלויזיה בקדשי ישראל. בתקשורת יודעים לצעוק ולברבר על ‘הדתה’, אבל כשמנגד זו המציאות שמוצגת בפריים טיים, ברור מאליו כי אין אפשרות אחרת.
תמו הימים בהם טלית ותפילין היו ללעג ולקלס בעיני ההמון. עם ישראל, במדינת ישראל, חייב לזעוק על מיצג מחפיר שכזה, ולומר עד כאן!”

יועצו של השר בנט, עמיחי סיבוני, צייץ: “ארץ נהדרת הגזימו. צריך הרבה ביזוי ליהדות בשביל לייצר כזו דמות. מרבית התמונות שמבזות תפילין צולמו באירופה בזמנים שיהודים לא נשארו חיים אחריהן”.

“תפילין כאביזר אופנתי נלעג. אם פרודיה כזו. הייתה מתרחשת באירופה, היינו צועקים אנטישמיות!”, צייץ גולש.

גולש אחר צייץ: “אבות אבותינו של כולנו לפני לא הרבה שנים – גג 70 שנה, נשרפו חיים רק על העיקשות שלהם להניח תפילין יום אחד בושה וחרפה לאיפה הגענו”.

כתב וואלה יקי אדמקר צייץ: “תקראו לי סחי אבל בעיניי זו בושה”.

ירח טוקר צייץ תוך שהוא מצרף קישור לחדשות 10: “במסך טויטר אחד, רגישות חשובה בדת המוסלמית, ומאידך זלזול כה מחפיר בדת היהודית ב׳ארץ נהדרת׳. כמה עצוב”.

מהפקת ״ארץ נהדרת״ נמסר בתגובה לסערה: “המערכון עסק, בין היתר, בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בוריאציות שונות. לא היתה כל כוונה לפגוע או לבזות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות