“חשש ממשי”: ליצמן הכריז מלחמה על הסיגריה האלקטרונית הממכרת

אריה ריבקינד
|
ג' סיון התשע"ח / 16.05.2018 22:01
במכתב דחוף ששיגר למשרד היועץ המשפטי קרא ליצמן להפסיק באופן דחוף את שיווקה של סיגרה הממכרת – שבישראל אין אפילו הגבלת גיל על רכישתה

סגן שר הבריאות נגד הסיגריה האלקטרונית הממכרת: במכתב דחוף ששיגר יעקב ליצמן למשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, הוא קרא לו להתערב באופן מיידי ולפעול להפסקת שיווקה של הסיגריה האלקטרונית ‘ג’ול’, היות ו”קיים חשש ממשי לבריאות הציבור”.

ליצמן כתב לנזרי: “הובא לידיעתי כי לאחרונה החלו לשווק בישראל סיגריה אלקטרונית מסוג ג’ואול (JUUL). המדובר במוצר המכיל ריכוז גבוה במיוחד של ניקוטין אשר מופנה בעיקר לצעירים ובני נוער ומהווה סיכון בריאותי חמור לאוכלוסייה ולאוכלוסיית הצעירים בפרט, זאת בהתאם לחוות הדעת של גורמי המקצוע ממשרדי”.

לדבריו, “הסיגריות האלקטרוניות משווקות מזה מספר שנים בישראל, כאשר משרד הבריאות אסר בתחילה על שיווקן, אולם פעולה זאת נפסלה על ידי בית המשפט בשל חוסר סמכות”.

מדובר בסיגריה ממכרת מאוד שהשתלטה על מחצית משוק הסיגריות האלקטרוניות בארה”ב והיא פופולרית במיוחד בקרב בני נוער. באיחוד האירופי כבר אסרו על שיווקה, אך בישראל אין אפילו הגבלת גיל על רכישתה.

“אודה לסיועך במציאת פתרון דחוף ומיידי להפסקת שיווק המוצר בישראל, בדומה לאיסור הקיים על שיווקו באירופה בשל רמת הניקוטין הגבוהה”, כתב ליצמן. “למצער אבקש להטיל מגבלות על שיווקו ובכלל זה איסור מכירה לקטינים, וזאת עד להשלמת הליכי החקיקה בכנסת”.

מחיר המכשיר עומד על 115 שקלים ומחיר ארבע מחסניות עומד על 70 שקלים. כמות הניקוטין בכל מחסנית שוות ערך לכמות של חפיסת סיגריות שלמה.