בכיר במשרד הביטחון: ‘אין לליצמן וגפני סבלנות? מה פשר האיום?’

אריה ריבקינד
|
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 20:34
האיום ששיגרו ליצמן וגפני גרר הרמת גבות גם במשרד הביטחון • גורם המעורב בגיבוש חוק הגיוס: “לא חכם יותר להמתין עד שהצוות יסיים עבודתו? הליכה לבחירות מבטיחה לחרדים ממשלה בהרכב נוח יותר?” • “וכי לא סביר שעם מתווה שישורטט בידי משרד הביטחון יחיו שופטי בג”צ בשלום?!”

בעוד  בליכוד טוענים, כפי שנחשף בחרדים 10, כי האיום המרומז ששיגרו היום (רביעי) סגן שר הבריאות ויו”ר ועדת הכספים לראש הממשלה, משחק לידיו של נתניהו – במשרד הביטחון הביע גורם בכיר פליאה ותהה: “אין ליהדות התורה יכולת להתאפק ולהמתין בסבלנות? מה פשר האיומים האלה?”

הגורם, המעורב בגיבוש מתווה חוק הגיוס עליו טורחת ועדה מיוחדת שהוקמה במשרד הביטחון, אומר בשיחה מיוחדת עם חרדים 10: “הבוקר ישב עו”ד יצחק מירון בוועדה הדנה בנושא החוק המתגבש במשרד הביטחון. בפגישה נכחו גורמים נוספים, המנסים להביא לגיבוש חוק. האם לא חכם יותר להמתין עד שהצוות המקצועי יסיים את עבודתו?”

הגורם הוסיף ותהה: “וכי הליכה לבחירות כעת, על רקע חוק הגיוס, מבטיחה לחרדים ממשלה בהרכב נוח יותר? וכי לא סביר שעם מתווה שישורטט על ידי משרד הבטחון יחיו שופטי בג”צ בשלום והוא לא יהיה רע לחרדים?”

כפי שדווח בחרדים 10, לפני שלושה חודשים מינה  שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צוות מקצועי במשרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס חרדים לצה”ל. בראש הצוות עומד היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו”ד איתי אופיר, וחברים בו אכ”א, הפרקליטות הצבאית, הרבנות הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון.

הצוות אמור להשלים את עבודתו ולהגיש הצעה לתיקוני חקיקה לאישור שר הביטחון.

“כשלוחי דרבנן נצטווינו”

כפי שדווח היום בחרדים 10, יעקב ליצמן ומשה גפני, שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בשם סיעת ‘יהדות התורה’, בו הם דורשים לקדם באופן מיידי את חקיקת חוק הגיוס.

השניים מזכירים כי בסוף מושב בחורף – לאחר שהחוק עבר בקריאה טרומית –  סוכם כי בתוך שלושים יום מתחילת מושב הקיץ יימשכו תהליכי החקיקה של החוק, במטרה להביא לחקיקה סופית וקבועה, כולל כל הקריאות במליאת הכנסת. השניים מציינים במכתבם, כי  “שלושים יום אלו מסתיימים בימים הקרובים”.

במכתב הם כותבים עוד: “כשלוחי דרבנן נצטווינו על ידי גדולי התורה והחסידות שיש לזרז מיידית הליכי החקיקה על מנת שהם יסתיימו במושב הכנסת של קיץ זה”.

במכתב משגרים השניים לנתניהו איום מרומז, כי ללא תיקון החוק לא יישארו בקואליציה.”לולא הסעיף שנקבע בהסכם הקואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות, לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה גם לגבי העתיד. אנו מלאי תקווה שאכן מה שהובטח בנושא זה יקויים, ואנו מצפים לתגובתך”.

בלי תיאום עם דרעי

 גורם בתנועת ש”ס אמר אחר הצהרים לחרדים 10, כי יעקב ליצמן ומשה גפני, שני קודקודי מפלגת יהדות התורה, לא תיאמו את שיגור המכתב ואת האיום עם יו”ר ש”ס השר אריה דרעי. “הוא הופתע לשמוע על המכתב”, אמר הגורם.

גורם אחר בש”ס אמר לחרדים 10: “אני לא חושב שזה מהלך מאוד חכם לשגר דווקא כעת איום לנתניהו ועוד בנושא חוק הגיוס. נתניהו הרי יאמץ את האיום בשתי ידיים, כדי להוביל לבחירות שאליהם הוא כנראה משתוקק כעת”.

הגורם מזכיר עוד, כי “בחירות על רקע חוק הגיוס זה הדבר האחרון שהציבור החרדי זקוק לו. הרי אין משהו שהשמאל מייחל לו יותר מעימות על על השיוויון בנטל”.

לדבריו, כמו בסוף מושב החורף, גם הפעם כנראה ייאלץ אריה דרעי להגיע עם הנוסחה הנכונה כדי להציל את המצב ולמנוע בחירות.