גורם בש”ס: ליצמן וגפני לא תיאמו עם דרעי האיום על ביבי. הוא הופתע

אריה ריבקינד
|
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 18:15
חשיפת חרדים 10: אחרי שבליכוד טענו כי יהדות התורה משחקת לידי נתניהו – מזהיר גורם בש”ס: “נתניהו יאמץ את האיום בשתי ידיים, כדי להוביל לבחירות – ובחירות על רקע חוק הגיוס זה הדבר האחרון שהציבור החרדי זקוק לו”

חשיפת חרדים 10: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים משה גפני, שיגרו היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בשם סיעת ‘יהדות התורה’, בו הם דורשים לקדם באופן מיידי את חקיקת חוק הגיוס. במכתב משגרים השניים לנתניהו איום מרומז, כי ללא תיקון החוק לא יישארו בקואליציה.

בעוד בליכוד טוענים – כפי שנחשף בחרדים 10 – כי השניים משחקים לידיו של נתניהו, שכן בחירות כעת טובות לליכוד הקוצר הישגים בכל החזיתות, בש”ס זועמים.

גורם בתנועת ש”ס אומר אחר הצהרים לחרדים 10, כי יעקב ליצמן ומשה גפני, שני קודקודי מפלגת יהדות התורה, לא תיאמו את שיגור המכתב ואת האיום עם יו”ר ש”ס השר אריה דרעי. “הוא הופתע לשמוע על המכתב”, אמר הגורם.

גורם אחר בש”ס אמר לחרדים 10: “אני לא חושב שזה מהלך מאוד חכם לשגר דווקא כעת איום לנתניהו ועוד בנושא חוק הגיוס. נתניהו הרי יאמץ את האיום בשתי ידיים, כדי להוביל לבחירות שאליהם הוא כנראה משתוקק כעת”.

הגורם מזכיר עוד, כי “בחירות על רקע חוק הגיוס זה הדבר האחרון שהציבור החרדי זקוק לו. הרי אין משהו שהשמאל מייחל לו יותר מעימות על על השיוויון בנטל”.

לדבריו, כמו בסוף מושב החורף, גם הפעם כנראה ייאלץ אריה דרעי להגיע עם הנוסחה הנכונה כדי להציל את המצב ולמנוע בחירות.