גם ישראל יודעת להשפיל: הבכיר הטורקי התבקש להציג תעודת זהות

נציג טורקיה בישראל הגיע לשיחת נזיפה במשרד החוץ, ועוכב לבדיקת מסמכים בתגובה על כך שטורקיה השפילה את השגריר הישראלי • השגריר נחת בישראל: "התמונות מדברות בעד עצמן. טוב להיות בארץ"
נתן פרל
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 15:47

המשבר המדיני עם טורקיה: נציג טורקיה בישראל אולמוט דניז הגיע בצהריים (רביעי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים, שעות ספורות לאחר ששגריר ישראל בטורקיה איתן נאה עבר בידוק ביטחוני משפיל בנמל התעופה באיסטנבול,, כשהיה  בדרכו לישראל.

נאה התבקש, בין היתר, להסיר את נעליו.

במעין תגובה ישראלית להשפלה שעבר השגריר הישראלי, הממונה על שגרירות טורקיה עוכב לבדיקת מסמכים לפני הכניסה למשרד החוץ בירושלים.

במשרד החוץ אומרים, כי מנהלת מחלקת אירופה במשרד, הביעה בפני הנציג הטורקי את “מחאתנו החריפה על ההתנהלות הטורקית השערורייתית”, והוסיפה כי ישראל לא תוכל לסבול התנהגות כזו אל נציגיה.

ממשרד החוץ נמסר עוד כי ”התנהגות זו מהווה הפרה בוטה של קוד ההתנהגות הדיפלומטי הנהוג בין מדינות. עמדתנו זו הובהרה גם ישירות לרשויות באנקרה”.

השגריר הישראלי שהושפל בבידוק הביטחוני אמר עם נחיתתו בישראל כי הוא תמיד עובר בידוק בעת טיסותיו מטורקיה, אך הפעם דאגו הטורקים להזמין את צלמי העיתונות כדי לתעד את האירוע.

“התמונות מדברות בעד עצמן. טוב להיות בארץ. אשוב לטורקיה אם אדרש לכך, אני שמח וגאה למלא את התפקיד”, אמר.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, איימה: “לטורקיה יש הרבה מה להפסיד אם היחסים הדיפלומטים עם ישראל יתדרדרו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות