ליצמן וגפני מאיימים לפרוש: האם נתניהו ישגר פרחים ומכתב תודה

ראשי יהדות התורה שיגרו מכתב לרה"מ, בו הם דורשים לקדם מיד את חוק הגיוס • "כשלוחי דרבנן נצטווינו לזרז מיידית הליכי החקיקה כדי שיסתיימו במושב של קיץ זה" - ורמזו איום פרישה • גורם בכיר בליכוד: פירוק הממשלה כעת זה הרגע הכי נוח מבחינת נתניהו, שזוכה להישגים חסרי תקדים
אריה ריבקינד
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 15:25

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים משה גפני, שיגרו היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בשם סיעת ‘יהדות התורה’, בו הם דורשים לקדם באופן מיידי את חקיקת חוק הגיוס.

השניים מזכירים כי בסוף מושב בחורף – לאחר שהחוק עבר בקריאה טרומית –  סוכם שבתוך שלושים יום מתחילת מושב הקיץ יימשכו תהליכי החקיקה של החוק, במטרה להביא לחקיקה סופית וקבועה, כולל כל הקריאות במליאת הכנסת. השניים מציינים במכתבם, כי  “שלושים יום אלו מסתיימים בימים הקרובים”.

במכתב הם כותבים עוד: “כשלוחי דרבנן נצטווינו על ידי גדולי התורה והחסידות שיש לזרז מיידית הליכי החקיקה על מנת שהם יסתיימו במושב הכנסת של קיץ זה”.

במכתב משגרים השניים לנתניהו איום מרומז, כי ללא תיקון החוק לא יישארו בקואליציה.

“לולא הסעיף שנקבע בהסכם הקואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות, לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה גם לגבי העתיד. אנו מלאי תקווה שאכן מה שהובטח בנושא זה יקויים, ואנו מצפים לתגובתך”.

עם זאת, לא בטוח שנתניהו לא ישגר בתגובה מכתב תודה לליצמן וגפני על העזרה בפירוק הממשלה, ברגע הכי נוח מבחינתו.

בכיר בליכוד מעריך בשיחה עם אתר חרדים 10, כי בחירות כעת טובות לליכוד. מצבו של הליכוד טוב כעת בכל קנה מידה, הוא אומר, ומי שצריכות לחשוש הן דווקא השותפות הקואליציוניות. “העברת השגרירות, קמפיין הקלסרים ואיראן, ביטול הסכם הגרעין מביאים את נתניהו להישגים חסרי תקדים”.

לדבריו, “במצב, בו כל כך קשה להעביר במושב קיץ קצר אחד את חוק הגיוס, במצב בו הבית היהודי משתוללת סביב פסקת ההתגברות ומשה כחלון מתנגד לכך, ובמצב בו גם חוק הגיור עומד על הפרק – לא בטוח שיש איך להמשיך לגרור את העגלה. נתניהו הוא האחרון שצריך לחשוש מבחירות”.

מכתב לנתניהו

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות