הצבעה דרמטית על מתחם התחנה: “לא שפוי שדתיים יצביעו נגד שבת”

אריה ריבקינד
|
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 15:31
האם מועצת עיריית ירושלים תבטל הערב את ההיתר החריג שניתן מתחם התחנה בירושלים? • המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ’ וחבר מועצת העיר אריה קינג, המהווים לשון מאזניים בהצבעה – החליטו להצביע נגד הארכת ההיתר

מועצת העיר תתכנס הערב (רביעי) להצבעה דרמטית בנושא הערר שהוגש על ידי חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן כנגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לפני כשנתיים וחצי,  לתת היתר חריג לעבודה במתחם התחנה בירושלים.

הערב (רביעי) צפויה . זאת בשל החלטתם של חבר המועצה אריה קינג מירושלים מאוחדת והמשנה לראש העיר דב קלמנוביץ’ מהבית היהודי-האיחוד הלאומי, המהווים את לשון המאזניים הערב בהצבעה במועצה

כפי המסתמן כעת, מועצת העיר צפויה לבטל את ההיתר החריג שניתן בעבר למתחם, לאחר שחברי מועצת העיר הדתיים לאומיים דב קלמנוביץ’ מהבית היהודי-איחוד לאומי ואריה קינג מירושלים מאוחדת, המהווים לשון המאזניים שיכריעו את ההצבעה,  החליטו להצביע כנגד הארכת ההיתר.

קולותיהם של השניים מהווים גוש חוסם במועצת העיר שיוביל לסגירת המתחם, כשיחד איתם צפויים להצביע כנגד ההיתר החריג 14 הנציגים החרדים במועצת העיר.

בהודעה דרמטית שהוציאו השניים במהלך סיור שקיימו הבוקר במתחם, הם הודיעו כי אם לא תובטח שמירת השבת במתחם, הם יצביעו הערב כנגד הארכת ההיתר הקיים – דבר שיוביל לסגירת הפעילות במקום בכל ימות השבוע בעוד פחות משנה – בתחילת מרץ 2019, זאת במידה ומנהלי המתחם לא ייאותו לחתום על הסכם להפעלת המקום בימי חול בלבד.

מתוך חברי מועצת העיר ירושלים, המונה 31 חברים, מנועים שניים, מאיר תורג’מן ורמי לוי, מלהצביע כך שבפועל יצביעו הערב 29 חברי מועצה.

בעוד המחנה הליברלי במועצה מעוניין בהמשך הפעלת המתחם בימי שבת וחג, דווקא קלמנוביץ’ וקינג שלא נמנים עם הסיעות החרדיות הם שמובילים קו ניצי ונחרץ בנושא.

השניים, שסיירו במתחם התחנה כשאליהם התלווה יונתן יוסף שצפוי לרוץ עמם ברשימה מאוחדת בבחירות הקרובות, הם קראו לציבור הדתי בירושלים והסביבה להגיע למתחם התחנה באמצע השבוע, ולחזק את החנויות שומרות השבת במתחם.

“חיזוק העסקים שומרי השבת במתחם התחנה, יוכיח גם לשאר בעלי העסקים כי בבירה שומרים על השבת ומקיימים מסחר רק במהלך ימות השבוע”, אומר המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ’. “השבת אינה יום חופש, אלא יום רוחני מאז בריאת העולם. ייחודה של מדינה יהודית באופייה בכך שהשבת הינה מרכיב מרכזי.

“הציונות הדתית רואה במדינה חלק מהליך הגאולה הרוחני, ולכן חייבת להוביל את הציבוריות הישראלית בכלל ובירושלים בפרט. השבת חייבת להישמר בפרהסיה ולפיכך אין ספק מה דרכנו והתייחסותנו לפתיחת חנויות בשבת. על כן אנחנו עם השבת היהודית במדינה יהודית ונצביע למענה. הציונית הדתית אינה דתית בסבבה”.

חבר המועצה אריה קינג: “שיתוף הפעולה ביני ובין קלמנוביץ’ יוצר סדר יום חדש בירושלים בנושא השבת וזה ניצחון משמעותי מאוד לציבור שומרי השבת, כאשר נפסיק לאלתר את חילול השבת הקבוע במתחם. אין מקום לחילול שבת במרחב הציבורי בירושלים, בירת ישראל מזה 3000 שנה.

“בנוסף לכך, גם לעובדים בישראל מגיע יום מנוחה ולא ייתכן שעסקים יפרו ברגל גסה את החובה היהודית, הסוציאלית והמוסרית כל כך לאפשר לעובדים יום מנוחה שבועי, ובוודאי שלא שפוי שחברי מועצה דתיים יצביעו בעד חילול שבת או יתחמקו. מאז אישור התוכנית ועד היום מנע ראש העיר ברקת את העלאת הנושא לדיון במועצה כחלק מהמדיניות הפוליטית הישרדותית שבה הוא נוקט מיומו הראשון, ולמרות שהוגש בעבר ערעור בנושא הוא המשיך להתיר לעסקים בתחנה להמשיך ולפעול”.