הנשיא של גואטמלה בטקס העברת השגרירות לירושלים: “אנו אחים”

נתן פרל
|
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 12:27
שגרירות גואטמלה נחנכה בירושלים בהשתתפות נשיא גואטמלה ג’ימי מוראלס וראש הממשלה • נתניהו: “זה יום היסטורי ליחסים בין גואטמלה וישראל”

היום (רביעי) נערך טקס חנוכת שגרירות גואטמלה במתחם הגן הטכנולוגי בירושלים.

הטקס התקיים במעמד נשיא גואטמלה ג’ימי מוראלס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן.

מוראלס אמר בטקס: “אנו אחים. בין גואטמלה לבין ישראל יש ברית כנה בת 70 שנה. אנו מרגישים בבית כי אנו יודעים שהעם בישראל אוהב את העם בגואטמלה. הילדים שלכם והדורות הבאים יזכרו שמדינה אמיצה עשתה למענכם דברים אמיצים כי יש לכם מקום בלב שלנו”.

נתניהו אמר: “זה יום היסטורי ליחסים בין גואטמלה וישראל. גואטמלה הייתה המדינה השנייה להכיר בישראל. השגריר שלכם לאו”ם היה מאוד פעיל למען המדינה באותה תקופה כדי לתמוך בתוכנית החלוקה. אנחנו חולקים כל כך הרבה ערכים ומטרות על אף שאנחנו רחוקים, אבל אנחנו לא באמת רחוקים”.

נתניהו הוסיף: “ברוח החברות והקשר המשותף אנחנו מברכים אתכם. אני מצפה לדון איתכם בדרכים מעשיות שנוכל לקדם את הידידות והברית הזאת. במסע הבא שלי לאמריקה הלטינית אגיע לגואטמלה”.

לאחר הטקס, נערכה פגישה רשמית במשרד ראש הממשלה, בצהריים תגיע המשלחת מגואטמלה לכנסת, ובערב נתניהו יערוך קבלת פנים למשלחת במלון המלך דוד.

בשעה 21:00 יפגשו שני המנהיגים במעון ראש הממשלה. גם הנשיא ראובן ריבלין ישתתף במאורע ההיסטורי וייפגש עם הנשיא מוראלס ושרת החוץ של גוואטמלה, סנדרה חובל.

מוראלס הורה להיערך להעברת שגרירות המדינה לירושלים בחודש דצמבר האחרון. בעבר הייתה ממוקמת שגרירות גואטמלה בירושלים, למשך כמה עשורים, עד שעברה לתל אביב ב-1980.