ארדואן: “קרא את עשרת הדברות” • נתניהו הטיח: “ידיך מגואלות בדם”

לאחר שבאנקרה החליטו לגרש את השגריר הישראלי, בירושלים החליטו לנקוט בצעד דומה - ושלחו את הקונסול הטורקי חזרה הביתה • נתניהו: אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה - האחרון שיכול להטיף לנו
נתן פרל
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 00:31

 התגובה של ישראל: שעות אחרי שטורקיה הודיעה על גירוש שגריר ישראל באנקרה, בעקבות הרג המחבלים בגבול רצועת עזה והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, זימן היום (שלישי)  משרד החוץ את הקונסול הטורקי בירושלים, לשיחת הבהרה שבסופה התבקש לשוב לארצו “לזמן מה”.

מוקדם יותר היום החריפה טורקיה את צעדיה נגד ישראל: לאחר שאמש הודיעה כי היא מחזירה את שגריריה מישראל וארה”ב להתייעצות, הודיע משרד החוץ הטורקי כי השגריר הישראלי מסולק.

זמן קצר לאחר מכן תקף נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן בחריפות נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: “נתניהו הוא ראש ממשלה של מדינת אפרטהייד שכובשת אנשים חסרי הגנה כבר יותר מ-60 שנה ומפרה החלטות של האו”ם. דם של פלסטינים נמצא על הידיים שלו והוא לא יכול לכסות על פשעיו במתקפה על טורקיה. רוצה שיעור באנושיות? קרא את עשרת הדברות”.

ראש הממשלה הגיב: “אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה”.

מוקדם יותר כינה נתניהו את הנשיא הטורקי תומך טרור. “ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר”, אמר נתניהו.

גורם מדיני הוסיף: “בטורקיה הדברים פשוטים. כאשר יש בחירות באופק, רמת ההתקפות על ישראל עולה. זו הדרך של ארדואן לגייס אהדה פוליטית, תוך הסתה פרועה נגד ישראל ואזרחיה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות