משרד הדתות מציע לליצמן שת”פ: משגיחי כשרות יפקחו גם על תברואת המזון • פרסום ראשון

אריה ריבקינד
|
ב' סיון התשע"ח / 15.05.2018 22:50
מנכ”ל המשרד לשירותי דת מציע לסגן שר הבריאות שיתוף פעולה תקדימי: המשגיחים, בנוסף לעבודתם בהשגחה על כשרות המזון, יפקחו גם על תקינות והמצב התברואתי של המזון – ויוודאו שאין סכנה תברואתית, לפי כללי משרד הבריאות • בכיר בבריאות: “רוצים ללכת על המהלך הזה”

פרסום ראשון באתר חרדים 10: במכתב ששיגר עורך דין עודד פלוס, מנכ”ל המשרד לשירותי דת, לסגן שר הבריאות, ח”ג יעקב ליצמן, הוא מציע לו לקיים “שיתוף פעולה בין המשרד לשירותי דת האמון על כשרות המזון לבין משרד הבריאות האמון על תקינות המצב התברואתי של מוצרי המזון” – כאשר משגיחי הכשרות יבצעו את שתי המשימות.

וכך כותב פלוס: “מערך הכשרות בישראל מופעל על ידי הרבנים המקומיים שהוסמכו על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל והם רשאים לתת תעודות הכשר בהתאם לסעיף 2 לחוק איסור הונאה בכשרות תשמ”ג – 1983.

“הרבנים המקומיים מפעילים מטעמם (באמצעות המועצות הדתיות) מפקחים ומשגיחים על בתי העסק, על מנת להבטיח את הכשרות. במפעלים בבתי המלון באולמות שמחה במשחטות באיליזים במסעדות בקייטרינג ועוד”.

המנכ”ל מציע  במכתבו, שהעתק ממנו נשלח לדוד אזולאי, השר לשירותי דת: “נבקש לבחון עמכם את האפשרות שמשגיחי הכשרות, בנוסף לעבודתם בהשגחה על כשרות המזון, יפקחו גם על תקינות והמצב התברואתי של המזון, ויוודאו כי אין סכנה תברואתית במזון על פי כללי משרד הבריאות (למשל: ביצים שפג תוקפם, בשר ללא חימום/קירור למעלה מ-4 שעות, עבודה ללא כפפות כשנדרש וכו’).

“בהקשר זה נציין כי חכמינו ז”ל קבעו ש’חמירא סכנתא מאיסורא’ (חמורה סכנה מאיסור) ונקבע שהלכות הנוגעות לבריאות הגוף ולקיום החיים הפיזיים, חמורות יותר מהלכות הנוגעות לעניינים רוחניים”.

פלוס מבקש “להיפגש עם כבוד סגן השר ולהציע מספר אפשרויות לשיתוף פעולה בין המשרידם בעניין זה”.

הוא מוסיף ומדגיש, כי “בחודשים האחרונים הוקמה ועדת היגוי לצורך שיפור מערך הכשרות שבו חברים נציגי משרדנו ונציגי הרבנות הראשית לישראל. אי לכך נבקש לקיים את הפגישה בהקדם האפשרי, על מנת להביא לוועדת ההיגוי הצעה ככל שתתקבל”.

לחרדים 10 נודע,  כי בכנס של המשרד לשירותי דת בנושא מקוואות שנערך היום, נציג משרד הבריאות אמר למנכ”ל המשרד כי “במשרד הבריאות רוצים ללכת על המהלך הזה”.

מכתב משרד הדתות