נס ומחדל ב’עזר מציון’: ילדה כמעט צנחה מחלון – וניצלה • צפו בדרמה

חיים טוויל
|
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 19:16
פעוטה מאחד הגנים במרכז ‘עזר מציון’ בבני ברק, כמעט ונפלה מחלון בבניין, כאשר טיפסה על מיטת פיזיותרפיה, מעדה דרך חלון ציר – ונתקעה בתוכו • עזר מציון: “זה אירוע הבטיחות הראשון מסוג זה שקורה בגנים אלו. נפעל לבדוק את המקרה לעומק ולפעול למניעת הישנות מקרים דומים”

מחדל גדול – ונס בבני ברק: עוברים ושבים נחרדו הבוקר (שלישי) לראות פעוטה יוצאת מחלון  בבניין ‘עזר מציון’, הממוקם ברחוב אבני נזר בעיר התורה והחסידות, וכמעט שצונחת ארצה.

בעוד למטה, מתחת לחלון, התגודדו מספר תושבים עירניים שהחישו צעדיהם אל מתחת לחלון הבניין, כדי לתפוס את הילדה ולהצילה במידה ותיפול מהחלון, ברגע האחרון אחד מעובדי הגן הצליח לתפוס את הילדה ולהכניסה פנימה.

הסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות, עורר תגובות תדהמה.

מארגון ‘עזר מציון’ נמסר לאתר חרדים 10:

“הבוקר התרחש במרכז הארצי אירוע שבו ילדה  טיפסה על מיטת פיזיותרפיה, מעדה דרך חלון ציר ונתקעה בתוכו.

הצוות המקצועי של הגן, ששהה עם הילדים באותה עת, זיהה את האירוע שהתרחש בתוך שניות. הצוות פעל במהירות וחילץ את הילדה בתוך זמן קצר – ללא כל פגע”.

בארגון מבהירים כי “מדובר בגן לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפועל תחת תקני הבטיחות הנדרשים וצוות מקצועי מלא. מדי שנה מאשר יועץ בטיחות את המבנה ומתקניו, ולמקום גם אישור משרד החינוך המתחדש מדי שנה. מדי תקופה מתקיים מעקב מדוקדק אחר מפגעים וליקויים.

“זה אירוע הבטיחות הראשון מסוג זה שקורה בגנים אלו. אנו ב’עזר מציון’ נפעל לבדוק את המקרה לעומק ולפעול למניעת הישנות מקרים דומים.

“כידוע לכם, עמותת ‘עזר מציון’ מציבה את הילדים עם צרכים מיוחדים בראש מעייניה ופועלת כבר למעלה מ-25 שנים כדי להעניק להם טיפול וקידום ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. במסגרת זו היא מפעילה 8 גנים, 19 מעונות ו- 5 מועדוניות בכל רחבי הארץ. כמו כן “עזר מציון” גם מעמידה לרשותם פארק אינטראקטיבי רב חושי יחיד מסוגו בארץ ועוד שירותים ייחודיים רבים”.

• חרדים 10: מדוע אין סורגים? איך קורה שילדה ככה מטפסת?

דוברות ‘עזר מציון: “זה חלון ציר”.

• אז?

“זה התקן”.

• אבל אם ילד יכול ליפול משם, עושים חלון כמו בבית עם סורגים. 

“זה בבדיקה”.