בג”ץ: תכנית הצוערים – בהפרדה • דרעי: טוב שדחו העתירה הקנטרנית

חיים טוויל
|
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 18:37
שלושה שופטי בג”ץ דחו את עתירת שדולת הנשים נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה לאפשר את המשך קיומה של תכנית ה ‘צוערים חרדים לשירות המדינה’ – בהפרדה בין גברים ונשים • דרעי: “בג”ץ השמיע קול ברור נגד הנסיונות לכפות אורח חיים שונה על הציבור החרדי”

שופטי בית המשפט העליון, ניל הנדל יוסף אלרון ויעל וילנר, דחו אחר הצהריים (שלישי) את עתירת שדולת הנשים נגד המשך קיומה של תוכנית ‘צוערים חרדים לשירות המדינה’ בהפרדה בין נשים לגברים.

העתירה הוגשה נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שביטלה את החלטת בית הדין האזורי שקבע לאכוף את ביטול ההפרדה בתכנית באופן מיידי.

בשדולת הנשים טענו כי החלטת בית הדין הארצי לעבודה לאפשר את המשך ההפרדה המגדרית בתכנית שגויה, והיא בגדר “טעות משפטית מהותית” – אך השופטת יעל וילנר, שכתבה את פסק הדין, דחתה את הטענה.

לדבריה, “אין לקבל את טענת העותרת לפיה נפלה בפסק-דינו של בית הדין הארצי ‘טעות משפטית מהותית’ כאשר סטה מההלכה בדבר אי-התערבות בהחלטות בעניין מתן סעדים זמניים… אמנם, כפי שציינה העותרת, ככלל, ביקורת ערעורית על החלטות בבקשות לסעדים זמניים היא מצומצמת ותיעשה במקרים חריגים. עם זאת, במקרים שבהם יכולה להיות השפעה בלתי הפיכה או ניכרת על זכויות הצדדים במתן הסעד הזמני, ובייחוד במקרים בהם מתבקש צו עשה המשנה מצב קיים, אמת המידה להתערבות היא רחבה יותר, והיקף ההתערבות תלוי בנסיבות המקרה הנדון”.

שר הפנים אריה דרעי בירך על ההחלטה: “אני מברך על החלטת בג”ץ לדחות את העתירה הקנטרנית שניסתה לעצור את תכנית הצוערים שהובלתי, לשילוב צעירים חרדים בשירות המדינה.

“בכך השמיע בג”ץ קול ברור נגד הנסיונות לכפות אורח חיים שונה על הציבור החרדי”.