הכרה בשואה של הארמנים: השרים מציעים איך להעניש את הטורקים

נתן פרל
|
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 17:54
בעקבות החלטת ארדואן לגרש את השגריר הישראלי – מציגים הפוליטיקאים הצעות איך להעניש את הטורקים החצופים • יעלון: “אצל הסולטן ארדואן באמת ‘הכל כלול’: החוצפה, המוסר הכפול, הפונדמנטליזם של האחים המוסלמים והתמיכה בטרור”

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט תוקף אחר הצהרים (שלישי) את נשיא טורקיה ארדואן שתקף בחריפות אתץ ישראל וגירש את השגריר הישראלי –  וקורא לכנסת להכיר רשמית בשואה הארמנית ולאזרחים לבטל נסיעות לטורקיה.

“ארדואן ספוג בטרור חמאסי מכף רגלו ועד ראשו. היתה זו שגיאה חמורה בזמנו לחתום מולו על הסכם פיצויים בעשרות מיליוני דולרים בעקבות המרמרה”.

בנט הוסיף: “בזמן אמת אמרתי שהוא ישוב לעקוץ אותנו ואף הצבעתי נגד אותו הסכם מביש, שלצערי עבר בקבינט. כעת, יש לעבור ממילים חריפות למעשים חזקים.

“הנה תכנית פעולה מקיפה לכנסת, לממשלה ולציבור הישראלי: 1. פניתי ליו״ר הכנסת על מנת לאשר הכרה רשמית של מדינת ישראל בשואה הארמנית שבוצעה על ידי טורקיה. 2. העברתי לראש הממשלה בקשה לדון בקבינט בהכרה בזכות המיעוט הכורדי בסוריה ומעבר להכרה ולאוטונומיה. 3. אני מבקש מכם, הציבור הישראלי: בטלו נסיעותיכם לטורקיה. מיד. צאו לנופשון בגליל ובגולן. גם לכם יש תפקיד ישראל לא תבליג עוד על כבודה והיא תשמור על גבולותיה ועל אזרחיה”.

השר ישראל כ״ץ תקף בטוויטר: “המסית הגדול ארדואן, איש האחים המוסלמים ושותף של חמאס ואיראן – תומכת הטרור הגדולה בעולם, מחזיר את השגריר הטורקי ממדינתנו. אין סוף לצביעות. ישראל תמשיך להגן על גבולותיה מפני מחבלי החמאס והג׳יהאד המנסים לפגוע באזרחינו”.

שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון: “אצל הסולטן ארדואן באמת ‘הכל כלול’: החוצפה, המוסר הכפול, הפונדמנטליזם של האחים המוסלמים והתמיכה בטרור.

“ימי הפחה הטורקי חלפו”, קבע יעלון, “לישראל יש אינטרסים לאומיים והיא חייבת להגן עליהם גם במחיר ויתור על חופשה באנטליה או ‘קונקשן’ באיסטנבול. נעמוד בזה”.

ח”כ יאיר לפיד קרא להורדת דרג היחסים עם טורקיה בעקבות גירוש השגריר: “ישראל צריכה לנתק מגע עם משטרו של ארדואן. לא הפוגה זמנית, אלא הורדה של דרג היחסים באופן קבוע, הכרה בשואה הארמנית וסיוע גלוי לכורדים”.

לדבריו, “עלינו לוודא שארה”ב תתחיל להפעיל לחץ להוצאת תורכיה מנאט”ו. הסכם הפיוס שחתם איתם נתניהו היה טעות. עם אנטישמים כמו ארדואן לא מתפייסים. הגיע הזמן שהממשלה תגיד את מה שברור כבר הרבה זמן – ארדואן הוא חלק מציר הטרור האיסלאמי”.

לפיד

יצוין כי בעת חתימת ההסכם עם טורקיה – תמך לפיד בצעד.

שר החקלאות אורי אריאל הורה על הקפאת ייבוא התוצרת החקלאית מטורקיה לישראל.

לדברי השר אריאל, “לא ניתן יד למדינה שמטיפה מוסר בצביעות כזו למדינת ישראל. כוחות הביטחון וחיילי צה”ל מגנים בחירוף נפש על תושבי ישראל. הנשיא ארדואן מטיף לעולם כולו בזמן שהוא מממן ארגוני טרור כמו החמאס. הגיעו מים עד נפש!”.

ח”כ נאוה בוקר כתבה בטוויטר: ״לאור גירוש שגריר ישראל באנקרה והתבטאויותיו האחרונות של ארדואן אני קוראת לממשלת ישראל להכיר בריבונות הכורדית בדרום מזרח טורקיה״.