חשד שהונו משקיעים: המשטרה עצרה שניים מבכירי ‘שורט טרייד’

חיים טוויל
|
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 17:19
המשטרה עצרה שניים מבכירי חברת ‘שורט טרייד”, ואיש עסקים נוסף, בחשד שהונו יחד לקוחות. על פי החשד, החברה טענה בפני הלקוחות כי כספם מושקע, בעוד שבפועל הכספים הועברו לחשבון בחו”ל וחלקם הועברו לתשלום ללקוחות אחרים בגין רווחים לכאורה

במשטרת ישראל נפתחה חקירה כנגד חברת ‘שורט טרייד’, שעסקה במתן פלטפורמה ללקוחותיה הסוחרים בשוק המניות האמריקאי.

עד כה פתחה המשטרה מעל 80 תיקים בשל תלונות שהוגשו בתחנות המשטרה ברחבי הארץ, כנגד בעלי החברה, בגין הונאה ומרמה.

החברה, הרשומה באיי הבתולה הבריטיים, הציעה שירותי פלטפורמת מסחר מול הבורסה האמריקאית והיו לה סניפים בירושלים ובני ברק.

הדרכים לגיוס הלקוחות היו במסגרת שיתוף פעולה עם מכללות, שהציעו קורסים ללימודי מסחר בשוק ההון. המכללות הפנו תלמידיהם להשקיע באמצעות החברה את כספם.

לפי החשד, דפוס הפעולה בו פעלו החשודים היה באמצעות הצגת מצג שווא לסוחרים באשר להשקעותיהם, שנוהלו דרך החברה, כאשר כספי ההשקעה או חלקם כלל לא הושקעו, ובפועל בעלי החברה חשודים כי עשו שימוש בכסף זה על מנת לשלם רווחים ‘לכאורה’ ללקוחות אחרים.

הלקוחות הפקידו את הכספים בחשבון בנק שהוצג להם כחשבון נאמנות, ונמסר להם מצג שווא לפיו קיימת רגולציה של הרשויות האמריקאיות על ההשקעה.

בפועל הכספים מחשבון החברה הועברו לחשבון במדינות בחו”ל.

בתחילת החודש הודיעה החברה על פשיטת רגל.

במסגרת החקירה עצרה השבוע המשטרה את מנכ”ל החברה, בן 36 מירושלים), בכיר בחברה, בן  27 מקריית ארבע, ואדם נוסף המוכר בשוק ההון, כבן 70 מאיזור המרכז.

החשודים נחקרו ביחידה המרכזית בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות בניירות ערך, רישום כוזב ועבירות נוספות..

מעצרו של מנכ”ל החברה, שנעצר ביום ראשון, הוארך אמש על ידי בית המשפט עד לתאריך 22.5.18.

בכיר נוסף בחברה נעצר היום (שלישי), נחקר ומחר יובא בפני בית המשפט.

החשוד הנוסף, נעצר אמש בנתב”ג עם שובו לארץ, נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים בפני בית המשפט.

במשטרה ציינו כי מדובר בחשודים שלא בחלו בשום אמצעי ולאורך תקופה ארוכה פגעו בעשרות אנשים תמימים שהעבירו לחשבונם את כספם וממונם, לצורך מסחר והשקעה בבורסה האמריקאית – ובכך נכנסו לחובות כבדים.

“חקירת המשטרה חשפה דפוס פעולה שיטתי של החשודים, שבמעשיהם גרמו לפגיעה כלכלית קשה בעשרות משפחות שהגישו תלונות למשטרה ועצם מעצר החשודים וחקירתם היסודית, יש בהם להוביל להפסקת הפגיעה באזרחים תמימים נוספים, והבאתם לדין בגין מעשיהם”, אומרים במשטרה.