ביבי לארדואן: אתה מבין טוב בטבח • טורקיה גירשה השגריר הישראלי

אחרי המתקפה החריפה של נשיא טורקיה על ישראל בעקבות ההרג בגבול עזה, נתניהו השיב בתקיפות: "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס, אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר" • שגריר ישראל בטורקיה זומן למשרד החוץ באנקרה והתבקש לעזוב את המדינה
נתן פרל
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 15:51

אחר שאמש (שני) הודיעה טורקיה כי היא מחזירה את שגריריה מישראל וארה”ב להתייעצות, בעקבות מה שארדואן הגדיר “מתקפה נגד מפגינים בעזה החושפת את פרצופה של ישראל שמבצעת רצח עם”, והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים – קראה היום ממשלת אנקרה לכל המדינות המוסלמיות “לחשוב מחדש על הקשרים שלהן עם ישראל”.

בהמשך זומן שגריר ישראל בטורקיה, איתן נאה, למשרד החוץ באנקרה והתבקש לעזוב את המדינה. הוא הוכרז כ”אישיות בלתי רצויה”.

עוד קודם לכן הגיב ראש הממשלה למתקפה של נשיא טורקיה על פעילות ישראל בגבול עזה: ‏”ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס, ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר”.

בעת האחרונה נרשמו חילופי דברים קשים בין ארדואן ונתניהו.

לפני כחודש מתח ארדואן ביקורת על התנהלות ישראל מול הפלסטינים והגדיר אותה “מדינת טרור שרוצחת יהודים”. נתניהו ענה אז בחריפות גדולה – ואמר: “ארדואן לא יטיף לנו שום הטפות. אדם שמפציץ כפרים כורדים בטורקיה, שמשליך עיתונאים לבתי הכלא, שעוזר לאיראן לחמוק מסנקציות בינלאומיות ושמסייע לטרוריסטים לתקוף אזרחים חפים מפשע בעזה ובמקומות אחרים. שיטיף במקום אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות