ארדואן: “ישראל מדינת טרור, ממש רצח עם”‎. אוסטרליה: “חמאס אשם”

נשיא טורקיה שוב תוקף את ישראל: "אני מקלל גם את אלה ששותקים מול האירועים" • ארה"ב מנעה קריאה לחקירה במועצת הביטחון • גם ראש ממשלת אוסטרליה הוכיח את הידידות עם ישראל
נתן פרל
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 10:18

כ-59 פלסטינים נהרגו במהלך ההתפרעויות על גבול רצועת עזה אתמול – התפרעויות שקיבלו סיקור נרחב בעולם וגררו שלל תגובות.

ארה”ב מנעה קריאה של מועצת הביטחון באו”ם לפתוח בחקירה עצמאית של האירועים.

אחרי שארצות הברית העניקה גיבוי נחרץ לישראל והאשימה את חמאס, גם  ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול מפנה אצבע מאשימה: “חמאס הוא זה ששלח אנשים אל הגדר ועודד אותם לצאת נגד ישראל”, אמר. “אם הם מעודדים אנשים להגיע אל אזור העימות הזה, הם מביאים אותם למצב שסביר מאוד שיירו בהם כי ישראל רוצה להגן על עצמה”.

לעומתם, נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן, שהודיע אמש כי יחזיר את השגרירים בישראל וארה”ב, תקף בחריפות את מה שכינה “הטבח בעזה”.

“אני מקלל את האסון ההומניטרי הזה”, אמר. “זה ממש רצח עם. לא משנה מאיזה צד זה מגיע, מצד ארה”ב או מצד ישראל. אני מצטער, אבל אני מקלל גם את אלה ששותקים מול האירועים. ישראל היא מדינת טרור, והצעדים שהיא נוקטת בהם עכשיו מוכיחה שהיא מדינת טרור”.

צרפת, גרמניה ובריטניה קראו לישראל “לנהוג באחריות”.

“האלימות בעזה ובגדה המערבית הייתה מזעזעת”, אמר אתמול השר לענייני המזרח התיכון בבריטניה. “אובדן החיים וכמות הפצועים היא טרגית. מדאיג במיוחד שכמות ההרוגים ממשיכה לעלות. אלימות מסוג זה פוגעת משמעותית במאמצי השלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות