לפיד פירגן לנתניהו: “מגיע לו קרדיט גדול. זה לא היה קורה בלעדיו” I צפו

אריה ריבקינד
|
א' סיון התשע"ח / 14.05.2018 21:27
יו”ר יש עתיד נאם במליאת כנסת והחמיא לראש הממשלה על מאמציו להעברת שגרירות ארה”ב לירושלים: “מי שלא מסוגל לפרגן, מאבד את הזכות להעביר ביקורת”

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, השתתף הערב (שני) בדיון המיוחד שהתקיים בכנסת לרגל יום ירושלים – ופירגן לראש הממשלה בנימין נתניהו.

“יש לי לא מעט חילוקי דיעות עם ראש הממשלה, אבל היום מגיע לו קרדיט גדול”, אמר לפיד. “כל מי שאומר שהנשיא טראמפ היה מעביר את השגרירות בכל מקרה, פשוט לא מסוגל לפרגן”.

הוא הוסיף: “בעיני, מי שלא מסוגל לפרגן, מאבד גם את הזכות להעביר בקורת. זה לא היה קורה בלי שהוא יעבוד על זה. אני מברך אותו על כך”.

לפיד התייחס גם לאירועי הטרור בגבול עזה: “מבקשי נפשנו, בכל העולם, צריכים לדעת שלא נרתע ולא נבהל. לחמאס בעזה, לאיראן וחיזבאללה בצפון, לנשיא תורכיה ארדואן, איסלאמיסט קיצוני שההתקפות שלו על ישראל הן אנטישמיות בוטה – לכל אלה אנחנו אומרים מכאן, לא תפחידו אותנו.

“בכל פעם שאתם תוקפים אותנו, אנחנו רק מתחזקים. ייתכן שיהיה גם מחיר ליום הזה. שמענו את האיומים, ראינו את ההפגנות היום בעזה ובמידה מוגבלת גם באיו”ש. אני אומר מכאן לאויבינו: לא תפחידו אותנו. ירושלים שלנו. עיר אחת גדולה, מאוחדת. ובתוכה עם אחד גדול, מאוחד סביבה”.