ליצמן: שהאורוויזיון בשנה הבאה לא יפגע בשבת • ח”כית: איזו צביעות

אריה ריבקינד
|
כ"ט אייר התשע"ח / 14.05.2018 13:29
אירועי האירוויזיון הצפויים להתקיים בעוד כשנה בירושלים, כבר מדירים שינה מעיני סגן שר הבריאות – ששיגור מכתב לשרים הממונים: “פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, לפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס”

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נערך כבר לקראת שנה הבאה: במכתב ששיגר לשרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התקשורת איוב קרא, ושר התיירות יריב לוין – מבהיר ליצמן כי כי חובה עליהם לבדוק כבר עתה כי השבת לא תחולל במסגרת אירועי ה’אורוויזיון’, כלשונו, הצפויים להתקיים בעוד כשנה בירושלים

במכתב ששיגר, כותב ליצמן: “בימים האחרונים הובא לידיעת הצ.יבור תכנון של אירוע זמר בינלאומי (אורוויזיון) שככל הנראה ייערך בישראל בעוד כשנה (במהלך חודש אייר, מאי 2019) ויש שמציעים לקיימו בעיר ירושלים.

“בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו”.

ליצמן מזכיר: “בכל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת בקדושתו ובמנוחתו. שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי והיא אות בין עם ישראל והקב״ה”.

העתק מהמכתב נשלח לראש הממשלה, שר הפנים והפריפריה הרב אריה מכלוף דרעי ויו״ר ועדת הכספים ח״כ הרב משה גפני.

ח”כ יעל כהן פארן מהמחנה הציוני תקפה את סגן השר –  ואמרה: “איזו צביעות. החרדים התרגלו לשלוף את קלף חילול השבת כשנוח להם. איפה היה ליצמן לפני שבועיים כשהתקיים אירוע הג’ירו?

“צריך לאפשר לאירועים בסדר גודל כזה להתקיים ללא מפריע בישראל, זה כבוד גדול למדינה שלנו לארח אירועים בינלאומיים בהם רוב המשתתפים הם לא יהודים, אז על מה השר קופץ? אני אומרת זאת כחברה בתנועה המסורתית וכשומרת שבת בביתי. אתם עושים צחוק מעצמכם ומהדת כשאתם משתמשים בה ככה כמכשיר פוליטי. זה לא ראוי”.