מנכ”ל אספקלריא תוקף: “דתופוביה פראית בחלקים מהחברה החילונית”

מנכ"ל תיאטרון אספקלריא מגיב על הדיווחים אודות 'הפרדה בהצגה' בכפר סבא: "עומדים אחוזי אימה מההדתה הנוראה שזקני ציון זוממים להפיל עליהם" • "הפחד מפני מפלצת ההדתה ניזון מעפיפוני תבערה המופרחים לחלל על ידי אנשים שריח רע של שנאה לכל דבר יהודי נודף מהם"
יוני גרין
כ"ט אייר התשע"ח / 14.05.2018 12:13

מנכ”ל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, הגיב בפוסט בפייסבוק לדיווח בעיתון ‘הארץ’ ובערוץ עשר, לפיו תלמידים שצפו בהצגה בכפר סבא נדרשו לשבת בהפרדה.

לפי הדיווח בערוץ עשר, “בהצגה שנערכה ביום ראשון במרכז התרבות העירוני בכפר סבא לרגל יום ירושלים, אל מול תלמידי תיכון ‘כצנלסון’ החילוני, הופרדו הבנים והבנות – הבנים ישבו מקדימה, והבנות מאחורה. הסיבה להפרדה, בקשת בית ספר דתי שנכח באירוע. מלבד ההפרדה בהצגה עצמה, גם עמדות הכיבוד מחוץ לאולם היו נפרדות, לבנים ולבנות”.

“לאחר ההצגה”, נאמר בדיווח, “אור חזן חביב, אחת מתלמידות התיכון, כתבה פוסט בחשבון הפייסבוק בו התרעמה על ההפרדה ויצאה נגד הכפיה הדתית, כלשונה”.

 בכתבה צוטט חבר מועצת עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, שסיפר: “הוזעקתי למקום על ידי אם לתלמידת תיכון כצנלסון וכשהגעתי חשכו עיניי – הבנים ישבו מקדימה והבנות מאחור, ממש כמו בקווי ההפרדה החרדיים. מדובר בזלזול מוחלט ברגשות הציבור החילוני ובכשל חינוכי מהמדרגה הראשונה”.

וכך הגיב חגי לובר:

“כן כן, זו הייתה ההצגה שלנו ‘איזו מדינה’ בכפר סבא, שזכתה לכותרת ‘הפרדה בהצגה’ על ידי ערוץ עשר, עיתון הארץ ופוליטיקאי אלמוני ממרץ, שעשו עליה סיבוב.

לא אירגנתי את האירוע בכללותו, אבל כצופה מהצד אני יכול לומר שבהחלט היו בנות שישבו מקדימה בין הבנים שלא כפי שנטען, ובכלל להגיד שהאירוע סבל מהדרת נשים זה פייק ניוז מהסוג החביב על עיתונאי ישראל.

בנות ישבו עם בנים, בנות עלו לבמה והקריאו קטעים על ירושלים, בנות נאמו, ואפילו שרו עם הבנים את השירים שמלווים את ההצגה.

הסיפור האמיתי שהיה הבוקר בכפר סבא לא טמון בעובדות שהיו או שלא. הסיפור האמיתי הוא הדתופוביה הפראית שפשטה בחלקים מהחברה החילונית, אותם חלקים עומדים אחוזי אימה מההדתה הנוראה שזקני ציון זוממים להפיל עליהם. כאילו שמישהו רציני מעלה בדעתו ששעה של ישיבה נפרדת תביא בכנפיה גם ציציות או חצאיות רח”ל.

הפחד מפני מפלצת ההדתה ניזון מעפיפוני תבערה המופרחים לחלל דרך קבע על ידי אנשים שריח רע של שנאה לכל דבר יהודי נודף מהם.

הפעם אנחנו חטפנו. מי יהיה הבא בתור?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על חגי לובר להתבייש, על התקפה מבישה, על חוסר עמוד שדרה
    27/05/2018 09:32
    מורה ומחנך
  1. ציטוט: “הסיפור האמיתי הוא הדתופוביה הפראית שפשטה בחלקים מהחברה החילונית”
    לא חגי, הסיפור האמיתי הוא שחילונים עומדים על כך שיכבדו את הערכים שלהם. הסיפור האמיתי הוא
    שלחגי כנראה אין ילד הלומד במערכת החינוך ולכן אינו נחשף לתכנים המשתנים חדשות לבקרים, שטיפת מוח במגוון של מקצועות. הסיפור האמיתי הוא שאין כל חינוך לדמוקרטיה במערכת החינוך, ואקצין ואומר שזה נראה בכוונת מכוון…

    ואתה, חגי, אדם שאמור להיות איש רוח, מקדם סתימת פיות? מכנה הבעות דעה כ-“פוביה”? תוקף את הדוברים במקום לדון בנושא?